Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca lansează rute noi către destinaţii turistice, cu LICITAŢIE!

Procedura de selecţie publică a ofertelor pentru acordarea de ajutor financiar de către Consiliul Judeţean Cluj la deschiderea de noi rute cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va avea loc în 20 august 2012.

Scopul acestui proiect este crearea şi dezvoltarea unor noi legături aeriere (zboruri directe) între judeţul Cluj/regiunea Nord-Vest deservit în principal de Aeroportul Internaţional şi o serie de destinaţii europene care să ducă la o creştere a volumului net al traficului aerian între Cluj-Napoca şi alte aeroporturi comunitare.

“Să diversificăm rutele clienţilor. Cerere pleacă de la ceea ce populaţia cere. este nevoie de o procedură de licitaţie”, a declarat preşedintele CJ Cluj Horea Uioreanu.

Destinaţiile vizate pentru acest proiect sunt: Bruxelles Sud Charleroi (Belgia) şi Weeze-Dusseldorf (Germania).

Beneficiarii acestui ajutor financiar vor fi companiile aeriene care îndeplinesc anumite criterii tehnice. Acestea vor fi stabilite urma parcurgerii Documentaţiei pentru ofertanţi şi sunt selectaţi în urma procedurii de selecţie publică.

“Am primit acordul Comisiei Europene pentru a acorda sprijin financiar. CE a aprobat printr-o decizie şi astfel vrem să începem organizarea licitaţiilor. În perioada ce urmează vom organiza lictaţii. în 20 august, după care companiile aeriene vor putea prelua caietul de sarcină de la CJ Cluj.

“Companiile care vor beneficia 5 ani de acest ajutor financiar sunt obligate să zboare 2 ani şi jumătate în continuare fără niciun ajutor financiar, fiind obligate să returneze suma. Este un proiect foarte important pentru că suntem primul aeroport din România care am demarat acest proiect”, a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca David Ciceo.

Ajutorul financiar va fi acordat ca o subvenţie directă operatorilor aerieni ale căror oferte au fost acceptate pentru noile rute scoase la licitaţie. Ajutorul la deschiderea de noi rute nu va depăşi 14 Euro/ pasager îmbarcat în primul an, şi va plăti în temeiul unui sistem degresiv (Ex: 14 Euro/ pasager îmbarcat în primul an, 13 Euro/ pasager îmbarcat în al doilea an, 12 Euro/ pasager îmbarcat în al treilea an, 11 Euro/ pasager îmbarcat în al patrulea an, 10 Euro/ pasager îmbarcat în al cincilea an). Ajutorul va fi degresiv şi va fi acordat pe o perioadă de 5 ani.

Una dintre condiţiile obligatorii este aceea că compania europeană care va opera pe o rută finanţată prin schema de ajutor va trebui să facă acest lucru încă 2 ani şi jumătate fără ajutor financiar după expirarea perioadei de 5 ani.

Leave a Reply

Top