Bechtel ar putea pleca din România fără a finaliza ultimul tronson din Autostrada Transilvania

Contractul cu compania americană Bechtel pentru Autostrada Transilvania va fi desfiinţat înainte ca să fie finalizat şi ultimul tronson la care mai lucra, Suplacu de Barcău-Borş, realizat deja în proporţie de 40%.

suplacu_de_barcau_bors_6_99904000

Dacă ar fi terminat cu Bechtel, afacerea ar costa România încă un sfert de miliard de euro.

Intenţia de desfiinţare a contractului a fost anunţată de ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, iar explicaţia a fost pentru că nu mai sunt bani.

“Am cheltuit 1,3 miliarde de euro, până în acest moment, şi avem singurul tronson funcţional de la Turda la Gilău de 52 km şi încă 40% din tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, nefuncţional, pentru că nu există nod rutier. Ori să plăteşti 1,3 miliarde pentru 52 de km de autostradă, în condiţiile în care această autostradă trebuie să aibă 420 km, fireşte că se ajunge la nişte cifre astronomice. (…) Voi propune rezilierea acestui contract şi vreau să vă spun că mă doare că trebuie să fac asta” a spus Şova.

Ministrul a declarat că va fi nevoie de acordul companiei americane pentru desfiinţarea contractului şi că a discutat deja cu oficialii americani din România, pe această temă. Şova a spus că este posibilă plata unor compensaţii către Bechtel.

Ce se va întâmpla cu tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, de 64 de kilometri, ultimul al autostrăzii, şi cel care ajunge la graniţa cu Ungaria? Şova a spus că, în actualul contract, ar costa înca 250 de milioane de euro finalizarea lui, pe lângă cele 25 de milioane, cât reprezintă datoriile statului către Bechtel, doar pentru lucrările neplătite pentru acest tronson.

Este singurul tronson de autostradă la care se mai lucrează. Bechtel mai are câteva lucrări la tronsonul Turda-Gilău, dar care este deschis traficului, iar pentru restul autostrăzii, contractul cu compania americană a fost desfiinţat de guvernarea trecută

Leave a Reply

Top