Campionul european Giandomenico Basso câștigă prima zi a BT Transilvania Rally! Accident pe Valea Fericirii sâmbătă dimineața

Echipajul italian Giandomenico Basso / Lorenzo Granai a terminat prima zi pe locul întâi, cu un timp general de 36 minute și 19 secunde.  Cu un ecart de doar șase secunde, echipajul Napoca Rally Academy Bogdan Marisca / Carmen Poenaru s-a clasat pe cea de a doua poziție după priemele patru probe speciale ale zilei de sâmbătă. Pe cea de a treia treaptă a zilei întâi s-a clasat echipajul Dan Gîrtofan / Tudor Mârza, cu un timp total de 37 de minute și 9 secunde.

După ce a condus după primele trei probe, echipajul Napoca Rally Academy Bogdan Marișca / Carmen Poenaru a venit cu 20 de secunde în urma lui Basso / Granai pe ultima specială de la Florești. “A fost un moment ciudat, căci două mașini din spatele nostru au luat-o pe contrasens și i-am întânit pe traseu și am fost nevoit să încetinesc. Vom cere recalcularea timpului”, a declarat Bogdan Marișca.

Următoarele poziții au aparținut echipajelor Bernd Casier / Pieter Vyncke (37 minute 9 secunde), Florin Tincescu / Sergiu Itu (37 munite 38 secunde), Valentin Porcișteanu / Dan Dobre (38 minute 13 secunde), Luca Rossetti / Eleonora Mori (38 minute 39 secunde), Jim var den Heuvel / Jouri Dockx ( 38 minute 53 secunde), Robest Woodside / Allan Harryman (39 minute 47 minute) și Manuel Mihalache / Alina Pop (39 minute 50 secunde), potrivit cronometrării de pe site-ul oficial al FRAS.  

Organizatorul raliului BT Transilvania Rally Power by Ford, Marco Tempestini, managerul Napoca Rally Academy s-a declarat foarte mulțumit după prima zi de raliu. “Am avut și porțiuni de vreme mai grea, dar nimic dramatic. Suntem foarte mulțumiți după prima zi și am fost extrem de plăcut surprinși de afluxul mare de spectatori de pe proba specială Florești”, a precizat Marco Tempestini.

Din nefericire, campionul mondial la juniori și campionul național din ultimii doi ani, Simone Tempestini, deși trebuia să pornească primul de la linia de start, a fost nevoit să abandoneze chiar înaintea părăsirii parcului de service, după o defecțiune tehnică la Citroen-ul DS3 R5 pe care-l pilotează.   

Prima zi a BT Transilvania Rally powered by Ford a cuprins patru probe speciale: Tarnița (25,1 km), Beliș (14 km), Râșca (21,7 km) și Florești 1 (7,2 km).

Accident pe Valea Fericirii

Ehipajul Chevon Lim / Martijn Wydaeghe, aflat la bordul unui Hyunday 120 R% a fost implicat, in aceasta dimineata, intr-un grav accident in timp ce se aflau pe proba speciala 5 – Valea Fericirii – prima a acesi zile. “Echipajul a parasit traseul, s-a izbit violent de un stalp si a iesit in décor. Ambulanta probei a intervenit imediat la fata locului. Pilotul a suferit un traumatism cranio-cerebral cu pierderea starii de constienta, iar navigatorul a suferit o contuzie toracica. Ambii au fost stabilizati la fata locului, sunt in stare buna,  iar acum se afla in ambulanta, in drum spre Spitalul Clinic Judetean de Urgenta pentru investigatii suplimentare”, a precizat doctorul Cristian Ursu, medic sef al Rlaiului Transilvania.

Potrivit directorului organizatoric al Transilvania Rally, Bela Soica, proba speciala 5 a fost intrerupta si apoi parcursa in regim de etapa, iar raliul continua cu celelelate probe speciale.

Programul zilei de sâmbătă

Ziua de sâmbătă, 6 mai, va avea încă nouă probe speciale (special stages) și o super specială (super special stage), în următoarea ordine: Valea Fericirii 1 (circa 10 km), Beliș 2 (14 km), Mănăstireni 1 (9 km), Dângău 1 (12 km), Florești 2 (7,2km), Florești 3 (7,2 km), Valea Fericirii 2 (10 km), Mănăstireni 2 (9 km) și Dângău 2 –Power Stage (12 km).

Leave a Reply

Top