Cele mai periculoase aeroporturi din lume!

Un aeroport ar trebui să fie cea mai sigură construcţie realizată de om, dar oricât de puţin ne-am dori acest lucru, iată că există o “listă neagră” a aeroporturilor care prezintă riscuri maxime pentru viaţa pasagerilor.

Aeroportul Junacho E. Yrausquin – Saba, Antilele Olandeze

O insulă paradisiacă e destinaţia exotică în care toată lumea îşi doreşte să ajungă cel puţin o dată în viaţă. Doar că, partea proastă este că, să aterizezi pe aeroportul unei astfel de insule este o experienţă cu adevărat periculoasă. Pistele aeroportului din Saba nu depăşesc lunginea de 396 de metri şi, evident, avioanele de mari dimensiuni nu pot ateriza aici. Dar nici pentru avioanele de mici dimensiune, de agrement, nu e “floare la ureche” să aterizeze pe o asemenea pistă.

Aeroportul Svalbard – Insulele Svalbard, Norvegia

Cel mai nordic aeroport din lume se află în Norvegia, pe Insulele Svalbard, un avanpost al Europei în interiorul Oceanului Arctic. În prezent, există trei aeroporturi care asigură accesul în acest colţ depărtat de lume. Două sunt folosite pentru transportul minerilor care lucreză în zonă, iar celălalt este deschis traficului aerian în scop predominant comercial.

Aeroportul Internaţional Princess Juliana – Simpson Bay, Saint Maarten

Nu multe aeroporturi sunt mărginite de ţărmurile Oceanului Atlantic şi de plaje pline cu turişti veniţi să se bronzeze. Cu toate că aceştia nu au de suferit decât din cauza zgomotului asurzitor, ultimele studii au descoperit că interacţiunea dintre avioanele care se pregătesc să aterizeze pe acest aeroport prost amplasat şi şoselele pline de autoturisme de toate dimensiunile prezintă dificultăţi substanţiale.

Aeroportul Internaţional Courchevel – Courchevel, Franţa

Cine vrea să ajungă la schi pe renumitele pârtii de la Courchevel trebuie să ia avionul spre localitatea cu acelaşi nume. Până aici, nimic extraordinar, cu excepţia faptului că această aventură cuprinde şi traversarea, la mică distanţă, a maiestuoşilor şi, în egală măsură, periculoşilor Alpi Francezi. Totul culminează cu o aterizare plină de emoţii pe pista de doar 518 metri a aeroportului din Courchevel. Iar marea surpriză vine sub forma unei uriaşe movile, care tronează drept în mijlocul pistei de aterizare, constructorii aeroportului refuzând să o demoleze pe motiv că ar ţine de specificul locului.

Aeroportul Congohas – Sao Paulo, Brazilia

Majoritatea marilor oraşe ale lumii beneficiază de câte un aeroport sau mai multe. Dar nu multe se pot “lăuda” cu un aeroport care tronează în mijlocul oraşului, la doar 7 kilometri de centrul său istoric, cum este aeroportul Congohas din Sao Paulo.

“Înţeleapta” decizie care a dus la această adevărată nebunie – din orice punct de vedere -, a fost provocată de faptul că aeroportul a fost definitivat încă din anul 1936, iar oraşul s-a dezvoltat exploziv de-a lungul timpului, în jurul aeroportului, ceea ce a dus la situaţia bizară din prezent. Inutil să mai pomenesc de stresul piloţilor care sunt nevoiţi să se strecoare – la propriu – cu avionul printre zgârie-nori, pentru a ateriza în siguranţă.

Aeroportul Internaţional din Madeira – Madeira, Portugalia

Madeira este o mică insulă situată în largul coastelor marine portugheze. În aceste condiţii, existenţa unui aeroport care să răspundă necesităţilor locuitorilor este de-a dreptul vitală. Datorită dimensiunilor relativ modeste ale insulei, fiecare centimetru de pământ este preţuit după alte standarde. Criza de spaţiu nu a ocolit nici aeroportul insulei, acesta “beneficiind” de o pistă de doar un kilometru şi jumătate lungime.

Aeroportul din Gibraltar – peninsula Gibraltar, teritoriu britanic

Între Spania şi Maroc, tronează, în apele Mediteranei, peninsula Gibraltar. Punct strategic important, acest avanpost al Europei înspre Africa beneficiază de un aeroport construit în anii celui de-al doilea Razboi Mondial şi continuă să servească drept bază aeriană pentru Royal Force, cu toate că are şi câteva piste şi terminale destinate traficului comercial şi de pasageri.

Aeroportul Internaţional Kansai – Osaka, Japonia

Pământul este neîndestulător şi foarte preţuit într-o ţară suprapopulată precum Japonia; din acest motiv crucial, inginerii niponi au decis construirea unui nou aeroport, care să deservească Osaka, pe o insulă artificială din apropierea oraşului. Lucrările au durat din anul 1984 până în 1994. Călătorii ajung în oraş prin intermediul unui pod special traversat de automobile, metrou, precum şi de un tren de mare viteză.

Insula artificială Kansai are o lungime de 4 kilometri şi o lăţime de 2 kilometri şi jumătate, fiind vizibilă din spaţiu.

Aeroportul este “pândit” de pericole majore de genul cutremurelor, al ciclonilor periculoşi şi chiar al sabotajelor venite din partea protestatarilor. În plus, insula este amplasată pe un teren nisipos instabil.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top