Educație financiară pentru 700 de elevi clujeni, la Global Money Week, organizat de Transylvania College

Peste 700 de elevi de la școli și licee din Cluj-Napoca au participat la cea de-a șaptea ediție a Global Money Week, eveniment anual organizat de Transylvania College. Acesta a inclus dezbateri, prezentări și concursuri cu tematică financiară, invitați din mediul business, vizite la companii și proiecte de dezvoltare a abilităților antreprenoriale. În urma evenimentului, elevii au strâns 4.883 de lei pentru proiectul caritabil Make a Wish România, care urmărește să îndeplinească dorințele copiilor care suferă de afecțiuni medicale care le pun în pericol viața.

“10 povești de succes” i-a adus în fața elevilor pe Cornel Hoza (președintele asociației Beard Brothers), Darie Tică (fondatorul Made in Roșia Montană), Marcelus Suciu (fondatorul grupului Marty), Sergiu Biriș (co-fondatorul Zonga), Dan Koblicska (managerul executiv al Altran), arhitecta Oana Bogdan, Andi Daiszler (Daisler Print House), Bogdan Greab și Bogdan Vrabie (Reborn Bicycles), regizorul Ion Indolean şi Paul Voicu (Francize.ro).. Atelierele de educație financiară au vizat teme diverse, de la finanțarea unui ONG (Laura Panait, Colectiv A), banking și asigurări (Tiberiu Moisă, Banca Transilvania, și Călin Grigorovici, Aegon), eșecuri în afaceri (Andrei Cionca, CITR), etichetă în business (Simina Mayer, Ecolage), plata fără cash (Radu Rus, Untold Festival) şi bugetul personal (economistul Corina Farzadi).

“Cafeneaua literară” a prezentat primul număr al publicației socio-economice Perspective, realizată integral de elevii Transylvania College. Cu această ocazie, jurnaliștii Bogdan Stanciu, Beniamin Pascu și Mihai Prodan au discutat cu elevii pe marginea publicației și a stării presei din România și străinătate.

În cadrul proiectului „School Bank”, elevii de la Transylvania College și de la liceul teoretic „Lucian Blaga” au învățat de la reprezentanții Băncii Transilvania cum să gestioneze un cont de economii, cum să se protejeze împotriva fraudelor, cum să citească un extras de cont și alte noțiuni financiar-bancare.

Elevii de liceu au avut ocazia și să participe la o competiție de desen pe teme financiare şi să viziteze AROBS Transilvania și Il Cafe Roastery, pentru a înțelege cum se desfășoară activitățile de zi cu zi. Copiii de gimnaziu au organizat Ziua antreprenorului, au jucat Monopoly la scară mare, s-au implicat în activități de troc și au aflat mai multe despre ce lucrează părinții lor, însoțindu-i la serviciu. Pentru cei de la grădiniță și din ciclul primar, Global Money Week 2017 a însemnat și teatru de păpuși pe teme financiare, storytelling, activități de curățenie pentru protecția mediului.

Global Money Week este un program internațional de educație care urmărește să încurajeze elevii să dezvolte inițiative antreprenoriale în plan socio-economic și să antreneze elevii în deprinderea abilităților necesare pentru gestionarea resurselor financiare. Inițiat de organizația non-profit Child & Youth Finance International, se desfășoară în peste 130 de țări, implicând aproape 14.000 de organizații anual. La Cluj-Napoca, prima ediție a avut loc în 2011, iar evenimentul din acest an s-a desfășurat sub sloganul „Învață, economisește, câștigă”. Sponsorii și partenerii Global Money Week 2017 au fost Banca Transilvania, Aegon, CITR, Tenaris SilcoTub, Laura Siminiceanu, Chilt & Youth Finance International, RondoCarton, Inspectoratul Școlar al județului Cluj, AROBS, Il Cafe Roastery, IDEA Design&Print Shop.

Leave a Reply

Top