Elevi ai Școlii Gimnaziale “Elf”, premiați de Oxford

In perioada 6-10 iulie, trei dintre elevii Școlii Gimnaziale “Elf” au participat la premierea finaliștilor concursului “2015 International Schools Essay Competition and Debate” cu tema “Viziunea mea pentru sustenabilitate în educație”, organizat de “Fundația pentru Viață Sustenabilă” în celebra sală de dezbateri de la Oxford Union Society. În aceeași perioadă, a avut loc și finala secțiunii “Schools Sustainability Challenge”, la care Școala Elf a obținut Premiul II și un premiu în bani pentru susținerea unor inițiative similare.

Premianti

La secțiunea eseuri și dezbateri pe tema sustenabilității, elevii noștri au participat la categoria juniori și au fost distinși cu Diplomă de “Mențiune Specială” – Mircea Godiac (clasa a II-a) și Vlad Zagoni (clasa a IV-a), și cu Diplomă de Finalist – Dragoș Hăpăianu (clasa a V-a). Cei trei elevi au fost pregătiți pentru concurs de dl Jacob Walters, profesor de limba engleză la Școala “Elf”.

Emoțiile copiilor au fost deosebit de mari, pentru că înainte de premiere fiecare elev a trebuit să prezinte un rezumat al eseului înscris în concurs, în fața unei săli pline de personalități științifice, profesori, părinți și colegii lor din competiție. Printre personalitățile prezente amintim: Charles Vaughan – peședintele societății de dezbateri “Oxford Union”, Karl Hansen – directorul Fundației pentru Viață Sustenabilă, Raymond Briosche – ofițer șef al Fundației Naționale a Grădinilor din Seychelles, Ebrahim Mohamed – director educativ al Asociației “Climate-KIC“, Sigrid Shreeve – fondator al “Voci pentru Natură” și prezentatorul Georgios Zampas – cercetător în domeniul educației pentru dezvoltare durabilă și economia mediului.

Dragoș, Mircea și Vlad au fost remarcați pentru discursul fluent în limba engleză și bogat în conținut. A urmat apoi o dezbatere cu aceeași temă, mediată de profesori din Anglia. Inhibiția și emoțiile inițiale au dispărut. Fiecare dintre elevii noștri și-a ajutat grupul în cadrul discuțiilor. Nivelul lor de comunicare în limba engleză și abilitatea de a-și argumenta ideile în special în timpul discuțiilor libere a fost remarcat de organizatori și de ceilalți participanți. E foarte important pentru un copil să fie luat în serios într-o dezbatere științifică, într-o sală în care cu mulți ani în urmă au luat cuvântul chiar și Albert Einstein sau Stephen Hawking.

Organizatorii au inclus în program și o vizită la o școală ECO din apropierea localității Oxford. Profesorii și toți elevii școlii ne-au primit bucuroși, pentru a ne prezenta școala și specificul ei. Vizitatorii au fost invitați să participe la diverse ore, au participat la experimente științifice și au parcurs traseele secrete din pădurea din apropierea școlii. Dragoș, Mircea și Vlad au construit, în timpul orei de geografie despre Islanda, câte un cuptor solar dintr-o cutie de pizza, o coală de hârtie neagră și o folie de plastic, pentru a demonstra cum o parte din energia solară se transformă în căldură.

“Ne-am luat rămas bun de la gazdele deosebit de primitoare și am ajuns apoi la The Living Rainforest – adică o seră cu atmosferă umedă, plină cu o mare varietate de plante, dar și cu animalele ce trăiesc într-un astfel de habitat. În perimetrul acestei grădini inedite, am vizionat filmele de scurt metraj finaliste în concursul “2015 Schools Sustainability Challenge”.

Filmulețul Școlii Elf despre proiectul “Secrete din Grădina noastră”, realizat de elevii și părinții clasei a II-a, coordonați de prof. Liliana Clițan, în parteneriat cu Asociația Română de Permacultură, a obținut Premiul II și suma de 100 de lire pentru sprijinirea inițiativelor ecologice. E o mare onoare pentru noi”, au declarat reprezentanții Școlii “Elf” Cluj-Napoca.

Leave a Reply

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

Top