Online-ul poate aduce restaurantelor comenzi de patru ori mai mari, în mai puţin de 1 an

Restaurantele înregistrate pe platforme de food ordering pot avea comenzi de patru ori mai mari, în primul an de la listarea în marketplace-uri, potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România. Mai mult, creșterea vânzărilor se resimte chiar din prima lună de la listare, indiferent de dimensiunea restaurantului.

aplicatia foodpanda mobile

Conform foodpanda.ro, în maximum patru săptămâni de la începerea colaborării cu platforma, restaurantele medii au înregistrat o dublare a comenzilor, iar în cazul celor de dimensiuni mari s-a raportat o creștere a vânzărilor cu până la 40%. Evoluția este susținută și de creșterea numărului românilor care utilizează platformele de food ordering, atrași de ușurința cu care pot comanda mâncare, atât de pe desktop, cât și prin intermediul aplicației mobile gratuite.

Datele companiei mai arată că, după primul an de la înscrierea în marketplace, numărul comenzilor poate fi mai mare cu până la 300% față de anul anterior, inclusiv datorită campaniilor de promovare derulate de platformă.

Potrivit reprezentanților foodpanda.ro, o astfel de colaboare generează automat şi o scădere a costurilor operaționale pentru restaurante, dat fiind faptul că, pentru comenzile plasate online, nu se mai apelează la chelneri pentru aranjarea și debarasarea meselor și nici nu există riscul pierderii clienților din lipsă de locuri la mese.

“Restaurantele care se listează pe platforme de food ordering înregistrează creșteri substanțiale ale vânzărilor, iar rezultatele se văd încă din prima lună sau chiar mai devreme. Avem parteneri care au deschis locații noi, ce au fost listate în același timp și pe foodpanda.ro, iar online-ul a generat până la 40% din numărul de comenzi încă din prima săptămână. Evoluția depinde de la caz la caz. Astfel, pizzeriile, restaurantele cu specific chinezesc și cele care prepară mâncare românească au cel mai mult succes în rândul celor care comandă mâncare de pe platformele de profil”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.

Potrivit acestuia, poziționarea restaurantului în marketplace, în funcție de pachetul de beneficii negociat cu foodpanda, reprezintă un alt factor care trebuie luat în calcul de cei care vor să stimuleze vânzările încă de la demararea afacerilor. Astfel, companiile care optează pentru pachetele cu beneficii suplimentare, ce asigură plasarea pe primele poziții din platformă, au mai multe comenzi decât cele situate pe ultimele locuri.

“În principiu, factorul determinant pentru care un client alege un restaurant în detrimentrul altuia îl constituie meniul. Tocmai din acest motiv poziționarea în lista de rezultate este dinamică, bazată pe un algoritm ce ține cont de mai multe aspecte, printre care și gradul de conversie, dat de procentul de clienți ce comandă de la restaurant după ce au vizitat meniul. Pentru a obține rezultate cât mai bune, noi le recomandăm partenerilor să ofere cât mai multe informații asupra preparatelor și să includă o descriere completă, cu fotografii, gramaje și detalii referitoare la compoziția mâncărurilor”, completează Radu Bălăceanu.

Potrivit Country Manager-ului Foodpanda România, un alt factor esențial în creșterea comenzilor prin intermediul platformei de food ordering este reprezentat de introducerea unei promoții, dat fiind faptul că românii sunt mari amatori de reduceri.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top