Primele 6 autobuze mov au fost puse in circulatie vineri! Urmeaza si restul din flota de 40 pana la sfarsitul lunii!

Vineri, 9 ianuarie, de pe platoul Salii Sporturilor, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, si directorul CTP Cluj, Liviu Neag, au dat “unda verde” pentru primele 6 autobuze mov din flota de 40 cumparata de municipalitate pentru parcul auto al Companiei de Transport Cluj-Napoca. Restul urmeaza sa fie puse in circulatie pana la sfarsitul lunii in curs, pe masura ce vor fi inmatriculate.

autobuz mov

“Urmărim să aducem un plus de confort cetățenilor în ceea ce privește transportul în comun din Cluj-Napoca. Aceste autobuze de ultimă generație sunt dotate cu validatoare moderne de bilete, sistem de climatizare, încălzire, podea joasă, sistem de monitorizare video împotriva vandalizării și au o capacitate de 143 de călători”, a declarat Emil Boc.

autobuze mov noi

Autobuzele au fost livrate de firma Solaris Bus&Coach Polonia, conform contractului incheiat cu municipalitatea in valoare de 49.626.600 lei fara TVA (fata de valoarea estimata de 50.720.000 lei fara TVA).

Dotările și caracteristicile tehnice ale noilor autobuze:

– Corespund tuturor normelor europene in domeniu
– capacitate de transport 143 calatori, 43 de locuri pe scaune, 4 scaune cu accesibilitate usoara pentru persoanele cu dizabilitati motorii si persoane in varsta
– dimensiuni – lungimea 18 m, latimea 2,55 m si inaltimea maxima 3,25 m
– durata de utilizare este de 15 ani
– 8 camere de luat vederi montate in interior si exterior – in scopul identificarii eventualelor acte de vandalism si asigurarii sigurantei circulatiei
– sunt prevazute cu podea complet coborata, au rampa de imbarcat carucioare pentru persoanele cu dizabilitati
– usi automate cu protectie antistrivire, posibilitate de actionare din interior si exterior in caz de urgenta, cu posibilitate de numarare a calatorilor la urcare si coborare. Autobuzul nu pleaca de pe loc cu usile deschise
– instalatie de numarare a calatorilor
– instalatie de masurare a consumului de carburant
– sistem de climatizare (incalzire, racire, aer conditionat, ventilatie) atat pentru sofer, cat si pentru pasageri
– sistem electronic luminos de informare a calatorilor (afisaj cu LED –uri) in interior si exterior si sonor in interior
– scheletul caroseriei e executat din otel inoxidabil
– partea din fata si spate a caroseriei, executate din materiale compozite rezistente la coroziune
– panourile laterale ale caroseriei sunt executate din tabla de aluminiu
– motor diesel tip DAF MX-11 240 H1 (240Kw), norma de poluare EURO VI
– Radio CD
– Sistem automat de taxare compatibil cu cel care se implementeaza in Cluj-Napoca
– sunt prevazute cu computer de bord pentru gestiune, diagnosticare si management al vehiculului care colecteaza, inmagazineaza si transmite datele privind activitatea autobuzului
– localizare prin GPS, echipament compatibil cu cel existent deja in CTP
– garantia pentru intreg autobuzul este de 3 ani sau 180.000 de km
– garantia pentru caroserie si covor podea 8 ani
– garantia pentru sistemul de informare calatori 10 ani.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...
Top