Principalele posturi TV au primit milioane pentru publicitate PRO RMGC, compania minieră anchetată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani!

rosia montanaRoşia Montană Gold Corporation a girat, anul acesta, milioane de lei pentru publicitate şi consultanţă către majoritatea televiziunilor şi către oameni apropiaţi actualului Executiv, dar şi fostelor Guverne, potrivit unui dosar fiscal pentru anul acesta al companiei miniere, citat de jurnaliştii de la RISE Project.

O tranzacţie realizată între RMGC şi o firmă fantomă din Ploieşti i-a adus companiei miniere un dosar penal pentru spălare de bani şi evaziune fiscală, după ce a facturat peste un milion de euro unei societăţi din gruparea Păvăleanu, fost consilier guvernamental.

Potrivit documentului fiscal al RMGC, societatea a plătit anul acesta publicitate aproape tuturor televiziunilor din România. Firma RTV Sattelite Net, care operează televiziunea de ştiri România TV, a încasat puţin peste 1,5 milioane de lei de la RMGC.

Societăţi apropiate familiei lui Dan Voiculescu au avut şi ele încasări de la RMGC anul acesta. Societatea Global Media Solutions SA, deţinută de surorile Corina şi Camelia Voiculescu, a facturat aproape 500.000 de lei. Sume similare au încasat, în 2013, şi societatea Antena 3 SA, dar şi Antena Group.

Bani pentru publicitate au prmit şi Pro TV, B1 TV, Kanal D , Prima Tv, Realitatea TV, TVR, Etno TV, Alba TV, dar şi agenţia de ştiri Mediafax.

Şi societatea de consultanţă a lui Ionel Blănculescu, consilierul premierului Victor Ponta, a avut, indirect ce-i drept, contracte cu proiectul minier. Banii, aproape 123.000 de lei, au venit prin agenţia Republika Interactive.

Tot printr-un contract de consultanţă cu Mysore Consulting SRL, firmă deţinută de Marius Andrei Marcovici, un fost consilier de-al lui Călin Popescu Tăriceanu, RMGC i-a plătit lui Marcovici aproape 180.000 de lei.

Fostul consilier al lui Adrian Năstase, Mihai Ciprian David, a încasat de la RMGC peste 311.000 de lei pentru bilete de avion. Şi sora primarului din Roşia Montană a încasat bani anul acesta de la RMGC. Firma acesteia, Manuel-Inter SRL, a primit peste 690.000 de lei pentru transportul angajaţilor companiei miniere.

Doi academicieni au încasat, de asemenea, bani de la RMGC. Fiecare a facturat aproape 15.000 de lei, în conturile Vulpe R. Alexandru PFA şi, respectiv, Theodorescu Emil-Răzvan PFA.

Dan Andronic apare şi el în dosarul fiscal al RMGC, facturând servicii de 420.000 de lei de la RMGC. O parte din bani au mers către B1TV, dar şi către editura care este publisher-ul revistei Historia.

Mai multe amănunte despre investigaţia privind banii giraţi de RMGC televiziunilor şi politicienilor, pe RISE Project.

Leave a Reply

Loading...
Top