Profesorii clujeni se revoltă! Sunt nemulţumiţi de metodologia de repartiţie a posturilor!

Profesorii clujeni consideră că au fost nedreptăţiţi de Inspectoratul Şcolar Judeţean. Cei care au susţinut examenul de titularizare în anii precedenţi sunt nemulţumiţi de modul în care s-au făcut repartizările de posturi în acest an. “Datorită acestui regulament, a fost repartizată o candidată cu nota 7,60, având notă mai mică decât nota mea şi astfel am pierdut acest post în modul acesta ilegal”.

Metodologia repartizării din acest an i-a revoltat pe profesorii clujeni ce au susţinut examenul de titularizare în anii precedenţi. Ei susţin că au fost nedreptăţiţi de IŞJ deoarece au fost repartizaţi în posturi mult mai slabe decât candidaţii din acest an, cu toate că obţinuseră note mai mari la examenele de titularizare. „Uite așa s-a ajuns la paradoxul ca un candidat care a luat 5 la subiectul de metodică să fie repartizat înaintea unui candidat care a luat 10 la examenul de matematică în anul anterior. Anul acesta, datorită acestui regulament, a fost repartizată o candidată cu nota 7,60, având notă mai mică decât nota mea şi astfel am pierdut acest post în modul acesta ilegal”, explică Mihai Popovici, profesor de matematică.

Vioara Temian, vicepreședintele Sindicatului Liber al Învățământului Preuniversitar Clujean, consideră că repartiţia trebuia să se facă în funcţie de medie, indiferent de anul în care a fost susţinut examenul de titularizare, „Una peste alta, concursurile sunt concursuri. Sunt egale ca dificultate și repartiția să se fi făcut în ordinea mediilor indiferent de an. Acum, sigur că nu se mai poate face nimic, ceea ce s-a întâmplat s-a întamplat, problemele se vor rezolva pe măsură ce vor apărea posturi; mai există etapa de mișcare de personal și săptămâna aceasta pentru a se corecta marile diferențe care s-au făcut”.

Pe de altă parte, Valentin Cuibus, Inspectorul General al IŞJ, susţine că nu a fost realizată nicio nedreptate, ei nefăcând altceva decât să aplice regulamentul metodologic adoptat de Minister, „O metodologie care s-a schimbat de mai multe ori pe parcurs, despre asta putem discuta, despre care notă este mai mare sau care este mai mică e greu de discutat. Noi doar am respectat o metodologie, părerea mea este că a avea o pondere partea de metodică mai mare decât partea de specialitate cred că este normal într-un examen de titularizare”, a precizat Valentin Cuibus, inspectorul general al IȘJ Cluj.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top