Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi au terminat Raliul Argentinei pe primul loc, dar au fost depunctați din cauza unor probleme tehnice la mașină

Chiar dacă în ultima zi din Raliul Argentinei au mai rămas de parcurs doar 32,6 km, Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi nu au avut o zi ușoară. Echipajul Napoca Rally Academy a rezolvat o problemă tehnică apărută pe ultima probă și și-au trecut în cont o victorie senzațională într-unul dintre cele mai dificile raliuri din lume.

simone tempestini

32,6 kilometri de probă specială ar fi trebuit să însemne o zi ușoară pentru Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi. Nu și atunci când legendara probă El Condor din Raliul Argentinei trebuie parcursă de două ori. Echipajul Napoca Rally Academy a început ziua de duminică cu un singur obiectiv: acela de a ajunge la sosire și de a-și păstra prima poziție în Production Cup din WRC 2.

Prima trecere pe speciala El Condor a decurs normal și mai rămâneau de parcurs doar 16,3 kilometri din Raliul Argentinei. Dar ce a fost greu nu se putea termina decât și mai greu. “După cinci kilometri parcurși pe ultima probă a apărut o problemă la caseta de direcție. Mi-am adus aminte imediat de ghinionul din Mexic unde am pierdut victoria tot pe ultima probă”, a spus Simone Tempestini.

Simone și Matteo s-au oprit pe probă și au încercat să rezolve problema. După 7 minute, echipajul NRA a reușit imposibilul și a plecat mai departe. În ciuda acestei întârzieri, Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi au reușit să termine pe prima poziție în Production Cup din WRC 2, obținând astfel a doua victorie din mondialul de raliuri. “Bucuria de a termina acest raliu pe prima poziție în Production Cup este uriașă. Vreau să mulțumesc încă o dată echipei pentru că efortul depus a fost unul uriaș, dar în final plecăm de aici cu 25 de puncte și asta este cel mai important. Îmi pare rău că am pierdut câteva poziții în clasamentul general și în WRC, dar victoria din Prodcution Cup este singura care contează acum. Și, desigur, experiența adunată în cel mai dificil raliu din cariera mea”, a mai adăugat Simone Tempestini.

A pierdut prima poziție după verificările tehnice

După terminarea verificărilor tehnice, comisarii tehnici ai Raliului Argentinei au identificat unele diferențe între fișa de omologare a modelului Subaru Impreza și componentele mașinii cu care Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi au concurant în această etapă și au retrogradat echipajul Napoca Rally Academy cu 8 locuri. În urma acestei penalizări, echipajul Simone Tempestini / Matteo Chiarcossi a fost clasat pe poziția a doua din Production Cup în WRC 2.

“În fișa tehnică de omologare, modelul Subaru Impreza are doua ventilatoare, dreapta și stânga, unul cu 9 palete și unul cu 11. Comisarii tehnici ai raliului au constatat că ambele ventilatoare au 9 palete. Această componentă nu ne aduce niciun avantaj din punctul de vedere al performanțelor mașinii, dar această piesă nu era conform fișei de omologare a mașinii. Cel mai probabil a fost o greșeală de asamblare din partea mecanicilor noștri și ne pare rău că performanțele făcute de Simone, Matteo și întreaga echipă au fost afectate de această greșeală”, a spus Marco Tempestini, liderul Napoca Rally Academy.

Pentru Simone Tempestini urmează weekendul viitor participarea în Raliul Adriatico, etapă din Campionatul Italian de Raliuri, ca parte a programului de pregătire pentru Raliul Aradului, etapa a doua din Campionatul Național fiind programată în perioada 8 – 9 mai.

Leave a Reply

Loading...
Top