Ai probleme cu somnul? Iată TOP 4 suplimente care te vor ajuta să dormi mai bine!

Somnul este la fel de important ca o dietă sănătoasă sau ca activitatea fizică zilnică. Însă, se poate întâmpla foarte des să nu poți dormi la fel de adânc ca un bebeluș. Poți adormi mai greu din mai multe cauze. De cele mai multe ori, problemele cu somnul sunt cauzate de stres sau anxietate.

Atunci când ești măcinat de o problemă anume, îți este mult mai greu să te relaxezi și să te detașezi de ea înainte de culcare. Totuși, lipsa de somn îți poate afecta concentrarea, sistemul imunitar și îți poate da o stare generală proastă. Prin urmare, pe lângă o rutină corespunzătoare înainte de culcare și folosirea unor tehnici de relaxare, cum ar fi meditația, te poți folosi și de suplimente ca să îți poți rezolva problemele de somn. 

Iată TOP 4 plante și suplimente alimentare pe care le poți folosi ca să ai un somn odihnitor! 

  1. Uleiul de canabis medicinal

Uleiul de canabis este un canabinoid care provine din planta Canabisului, dar care nu produce efectele psihoactive asociate cu THC-ul. El este frecvent folosit în medicină pentru tratarea durerii, acneii, în tratamentul depresiei și anxietății și are multe alte proprietăți benefice organismului, dacă este folosit în doze corecte. În comparație cu tratamentul medicamentos al afecțiunilor psihice, uleiul de canabis nu dă dependență și a fost dovedit științific că oferă rezultate foarte bune. Prin urmare, pentru un efect de relaxare înainte de somn, tot ce trebuie să faci este să pui două picături de ulei CBD sub limbă și să aștepți un minut ca să pătrundă în organism.

  1. Magneziul 

Magneziul este un mineral esențial care se poate lua în mod normal din alimente și care are foarte multe proprietăți în organism. Printre alimentele care conțin magneziu se numără bananele, ciocolata neagră, leguminoasele sau avocadoul. Nivelul acestui mineral poate scădea din cauza stresului, fumatului, consumului de alcool, diabetului și anumite afecțiuni ale ficatului. Prin urmare, dacă nu poți dormi, este foarte posibil să ai o carență de magneziu, deci un supliment alimentar cu o concentrație cât mai mare te-ar putea ajuta să adormi mai ușor și să ai un nivel crescut de energie. 

  1. Lavanda

Lavanda este o plantă bine cunoscută pentru efectul ei de relaxare. Mai mult decât atât, ea are și proprietăți antiinflamatorii și grăbește cicatrizarea rănilor. Totuși, pentru un somn mai bun, această plantă poate fi folosită în mai multe moduri. Poți să faci o baie fierbinte în care să pui ulei esențial de lavandă în cadă, poți folosi suplimente sau poți să-ți faci un ceai. Indiferent, de cum alegi să o consumi, cu siguranță te vei relaxa de la mirosului ei.

  1. Melatonina

Melatonina este un hormon pe care corpul îl produce în mod natural ca răspuns la întuneric. Suplimentele de melatonină sunt cel mai des folosite în tratamentul pentru efectul de jet lag. Însă, s-au văzut rezultate și în cazurile adulților cu insomnie. În acest caz, melatonina te ajută să adormi mai ușor dacă iei o capsulă sau o pastilă cu cel puțin 30 de minute înainte de culcare. Ai grijă să nu iei acest supliment în timpul zilei, deoarece te-ar putea face să te simți obosit și de asemenea, nu este recomandat șoferilor înainte să conducă. 

Cu alte cuvinte, există mai multe formule care te-ar putea ajuta să adormi mai repede și care pot crește calitatea somnului. Însă, dacă nu ești sigur, cel mai bine ar fi să vorbești cu doctorul de familie înainte să începi să le iei. 

Sursa foto: Pexels.com

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.