ANPC: Cererea de produse alimentare și dezinfectante e mare, dar supermarketurile au stocuri suficiente

Magazinele membre ale Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) nu au probleme cu stocurile de alimente de bază şi cu stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea pentru acestea din urmă continuă să fie foarte mare, potrivit AGERPRES.

Anunțul a fost făcut de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Oficialii ANPC s-au întâlnit, miercuri, cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, pentru discuţii despre măsurile pentru prevenirea extinderii coronavirusului.

„Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse; stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă pentru niciunul dintre lanţurile de magazine membre, traficul de consumatori variind în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare”, se precizează în comunicatul ANPC.

Reprezentanţii AMRCR au informat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor despre următoarele măsuri adoptate în magazine pentru prevenirea răspândirii coronavirus: la nivelul lanţurilor comerciale s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc); personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 metru) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj; marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neîntârziat a tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă.

Programul de lucru al lanţurilor de magazine a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport; a fost aplicată o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (febră, tuse, stare de rău).

Pentru clienţii din magazine, în aceasta perioadă, AMRCR recomandă păstrarea unei distanţe de siguranţă de minimum 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin; respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine; evitarea cumpărăturilor în orele de vârf; efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate; folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin; utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.