Un nou portal online le permite artiștilor să se promoveze și să descopere ușor oportunități de concerte, iar organizatorilor de evenimente să își găsească artiști potriviți cu stilul dorit. Portalul artistPlex.com este o bază de date care cuprinde încă de la lansare trupe de rock alternativ sau de muzică latino, instrumentiști specializați în muzică clasică, dar și producători.
După momentul de lansare, baza de date se va îmbogăți cu tot mai multe oferte din tot ceea ce înseamnă live performance și live entertainment – de la muzică la dans, teatru, entertaineri sau trupe care susțin spectacole neconvenționale. artistPlex le oferă șansa de a-i contacta direct și fără comision pe artiști tututor celor care au nevoie de o reprezentanție artistică la viitorul lor eveniment, fie că este vorba de concerte mari, evenimente corporate sau spectacole private.
Artiștii își completează profilul personal cu informații despre tipurile de spectacole pe care le oferă și pot chiar urca filmări sau înregistrări cu reprezentațiile lor. Spre exemplu, muzicienii pot detalia genurile muzicale abordate și instrumentele folosite. Organizatorii pot căuta un artist în funcție de oricare din aceste criterii, inclusiv stilul muzical, instrumentul dorit sau costul unui spectacol, pentru artiștii care au ales să publice această informație.
Portalul a luat naștere de la ideea violonistului Cristian Mandu: „Am activat ca violonist liber-profesionist timp de 10 ani în SUA și Europa. Am fost dependent de recomandări și impresari pentru a avea de lucru. Nu exista o modalitate prin care angajatorul și cu mine să ne întâlnim în mod direct”, spune el.
Așa a luat naștere artistPlex: „E o platformă pe care artiștii, angajatorii și joburile se prezintă direct și clar. Angajatorul postează un job, artiștii sunt înștiințați imediat prin email și pot aplica pentru acel job cu un singur click. Angajatorul poate gestiona aplicațiile primite și poate contacta artiștii preferați – simplu, transparent, fără comision”.
Pentru crearea portalului, Cristian Mandu a lucrat alături de David Prasser (Austria), Klaus Furtmueller (Austria) şi Ruxandra Ioana Gereb (Elveţia), aceştia formând nucleul care se ocupă cu organizarea şi întreţinerea website-ului.
Ideea de baza este una simplă – oferirea unui spaţiu virtual unde să existe posibilitatea formării unei reţele interactive puternice, unde artiştii să îşi poată promova personal activitatea şi unde să poată fi contactaţi cu mai multă uşurinţă, în mod direct, de către potenţiali angajatori. Pe scurt, ArtistPlex intenţionează să fie o bază de date, „o reţea deschisă şi independentă unde cererea şi oferta din lumea artistică să se poată conecta în mod eficient”.
Proiectul este funcțional în acest moment pentru artiștii și organizatorii de evenimente din România, urmând ca de la 1 ianuarie 2015 să fie extins și pentru piața de profil din Austria și Elveția, celelalte două țări implicate în lansarea artistPlex. Ulterior, creatorii portalului își propun să cuprindă întreaga piață de specialitate din Europa, în așa fel încât oferta și cererea de muzică să se întâlnească ușor, în mediul online, pentru a stabili potențiale colaborări în „lumea reală”.