Bolt, sabotat la Cluj! Mii de șoferi sunt nemulțumiți că sunt furați la km și migrează la Freenow și UBER. Protestul clujenilor a ajuns și la București

Șoferii de ride-sharing BOLT din Cluj-Napoca s-au săturat să fie furați la kilometri și au inițiat un mega-protest în cursul zilei de astăzi care a dus la blocarea pe municipiu a aplicației de către companie.

Protestul la Cluj-Napoca este unul foarte mare și numără câteva mii de șoferi nemulțumiți de modul cum sunt tratați de administratorii BOLT.

În acest moment conturile șoferilor din Cluj-Napoca au fost blocate de Bolt România până în 8 martie, dar aceștia sunt deciși să renunțe și să treacă la altă companie.

„Bolt oferă diverse reduceri clienților, iar aceste reduceri sunt trase din kilometri șoferului. Practic, pentru o cursă de 5 km de 15 lei tu te alegi cu 10 lei, ceea ce e aberant”, ne-a declarat un sofer Bolt.

Principalele nemulțumiri față de BOLT sunt că li se oferă clienților reduceri din partea companiei pe care le trag tot din kilometrii șoferului-partener.

Astfel, 20% dintr-o cursă este comisionul BOLT, flota 10%, carte de muncă 20%, iar un partener rămâne cu 50%, din care trebuie să plătească ITP-ul mașinii, combustibilul și reparațiile autoturismului. Dacă un șofer are o cursă de 10 lei, el rămâne în mână cu 5, iar din 200 rămâne cu 100 lei.

„Au mai rămas doar câțiva șoferi în BOLT care lucrează, dar aceștia au mașină în leasing de la companie, dar sunt foarte puțini, dinamicele s-au mărit foarte tare”, ne-a mai declarat un sofer.

Șoferii vor migra la restul companiilor de ride-sharing, FREENOW și UBER pentru a-i sabota pe cei de la Bolt, iar protestul de la Cluj a ajuns și la București.

Șoferii din Capitală susțin demersul clujenilor și este posibil ca și cei din alte orașe ale României să li se alăture.

Răspunsul Bolt România i-a nemulțumit și mai mult pe șoferi.

„Tariful unei aplicații de ride-hailing este stabilit cu scopul echilibrării cererii de curse primite de la clienți cu numărul de șoferi disponibili (oferta). Tarifele Bolt din Cluj-Napoca sunt cele mai mari din țară. Poți verifica tarifele Bolt pe https://bolt.eu/ro/cities/. Din toate studiile noastre reiese clar că orice creștere de preț are ca efect imediat diminuarea abruptă a cererii, adică mai puține curse pentru același număr de șoferi disponibili.

Un exemplu simplist: dacă la un preț de 10 lei / cursă ar exista 10 cereri, pentru un venit total de 100 lei, o creștere a prețului la 12 lei / cursă, chiar în condițiile unei scăderi proporționale a cererii, ar duce la un venit total de doar 96 lei. Câștigurile Bolt sunt calculate ca procent din valoarea cursei. Interesul nostru comun este să creștem valoarea generata de toate cursele Bolt iar asta depinde și de prețul curselor și de numărul lor.

În contextul restricțiilor de circulație determinate de pandemie cererile au scăzut oricum și în mod normal s-ar fi impus reducerea prețului. Am făcut tot posibilul să evităm acest lucru și am investit în discounturi pentru pasageri, astfel încât să primiți cât mai multe curse”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.