Campionatul Mondial de Sporturi Electronice IeSF reunește 32 de națiuni

Un număr de 341 de jucători din 32 de țări vor călători săptămâna viitoare la Jakarta, Indonezia, pentru a lua parte la finala Campionatului Mondial de Sporturi Electronice IeSF 2016.

lolnexus-1

Competiția mondială se va desfășura între 6 și 9 octombrie și include trei probe principale: League of Legends, CS:GO și Hearthstone.

Ajuns la cea de-a 8a ediție, Campionatul Mondial de Sporturi Electronice (CM IeSF) reprezintă singura întrecere esports care oferă posibilitatea echipelor și jucătorilor profesioniști să concureze sub drapelul propriilor țări.

Europa este în fruntea clasamentului pe continente, cu 141 de jucători din 14 state diferite, urmată de Asia cu 112 participanți din 11 țări diferite. Africa vine pe locul trei cu 31 de jucători din 3 state, iar America de Nord va trimite 26 de jucători din două țări. Alți 21 de participanți vor călători la Jakarta din Oceania.

România va participa la toate probele CM IeSF fiind reprezentată de următoarea delegație:

LOL

  • Octav George „Ang” Cretu
  • Daniel „Speedy” Savu
  • Andrei „Orome” Popa
  • Laurian Filip „Chevalier” Avrigeanu
  • Cosmin „Khantos” Dănilă

CS:GO

  • Ionuț-Cătălin „BTN” Stănescu
  • Radu „RealCron” Popescu
  • Roberto „r1d3r” Pătru
  • Bogdan-Ion „nj” Nicolae
  • Daniel-Ștefan „joder” Chitez

Hearthstone

Cosmin „Drujbanul” Panfil

Competiția mondială de esports pe națiuni a început în 2009, iar România a participat cu jucători încă de la prima ediție, reușind să se claseze de fiecare dată în primele 7 țări.

  • 2009 – locul III
  • 2010 – locul II
  • 2011 – locul III
  • 2012 – locul III
  • 2013 – locul VII
  • 2014 – locul IV
  • 2015 – locul VI

În 2016, în drumul lor spre podium, românii vor avea de înfruntat alte 22 de națiuni înscrise la League of legends și 21 la Counter Strike: Global Offensive. Hearthstone este proba cea mai populară la această ediție a CM IeSF, cu 29 de reprezentanți.

Ediția din 2016 marchează și primul an în care IeSF și The Association for International Sport for All (TAFISA) organizează evenimente în colaborare. Competiția TAFISA World Games va avea loc concomitent cu CM IeSF în Jakarta, subliniind apropierea dintre sporturile electronice și sporturile traditionale.

Despre PGL

PGL are o experiență de 14 ani în organizarea evenimentelor naționale și internaționale de eSports. Prin intermediul parteneriatelor cu organizații de renume din domeniul sporturilor electronice, PGL a organizat evenimente, turnee și calificări pentru DreamHack, IeSF, WCG, în același timp oferind susținere pentru sporturile electronice prin numeroase cupe și campionate naționale.

Datorită propriului studio modern, PGL transmite și produce conținut în mai multe limbi pentru ligile și evenimentele de sporturi electronice din întreaga lume, printre care DreamHack, The International și IeSF World Championship. În 2015, PGL a organizat, printre altele, două sezoane pentru propria ligă internațională de CS:GO și șase ediții DreamHack (București și Cluj-Napoca).

PGL organizează din 2012 festivalurile DreamHack la nivel național, reușind la cea de-a 6-a ediție să găzduiască la Cluj-Napoca un turneu Major de CS:GO, România alăturându-se astfel Germaniei, Suediei și Poloniei ca țară organizatoare pentru cel mai prestigios turneu de CS:GO din lume.

După succesul repurtat cu turneul Major de CS:GO organizat în cadrul DreamHack Cluj-Napoca 2015, o altă competiție de elită, de această dată pentru Dota 2, intră în iunie 2016, în portofoliul PGL: The Manila Major, cu premii totale de 3 milioane de dolari.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.