Câți bani alocă statul român pentru a convinge cetățenii să se vaccineze anti-COVID?

În primul val al pandemiei, Guvernul a alocat 40 milioane lei. Cea mai mare parte a banilor a mers către grupurile Intact, ProTV și Cancan.

Presa tipărită a luat cei mai puțini bani. Circa 107.000 difuzări de spoturi au fost consemnate la televiziuni.

N-a sosit încă vaccinul și-n România, dar guvernul îi pregătește reclama. 40 de milioane de lei – până la 200 dacă va fi nevoie – vrea să dea pentru promovare.

Guvernul intenționează să demareze o campanie de informare publică cu privire la vaccinarea anti-Covid – sperăm că de data asta una mai eficientă decât cea în cazul vaccinării HPV.

Va proceda ca în primul val al pandemiei – banii merg către presă, pentru difuzarea de spoturi.

Premierul interimar Ciucă a făcut anunțul. A fost completat de vicepremierul Raluca Turcan, care a anunțat că bugetul va fi similar celui de la prima alocare.

Raluca Turcan, vicepremier: Bugetul alocat campaniei va fi similar cu cel din campania precedentă, în care s-au cheltuit până acum 40 de milioane RON din cei 200 milioane RON alocați.

Banii au fost alocați exclusiv pe criteriul audienței – cu transparență aproape zero, scrie Libertatea. O analiză a site-ului Pagina de media arată că cea mai mare parte a banilor au mers către televiziuni, respectiv grupurile Intact, ProTV și Dogan, dar și către publicațiile online.

BANI PENTRU PRESĂ

Televiziuni
  • Antena TV Group – 1.738.770 EUR
  • PRO TV – 1.462.225 EURO
  • Dogan Media International – 1.302.722 EUR
Radio
  • Kiss/Magic/Rock FM – 1.042.514 EUR
  • Europa FM – 668.630 EUR
  • Radio ZU – 625.602 EUR
  • RCS&RDS (Digi FM) – 554.701 EUR
Online
  • PRO TV – 295.900 EUR
  • ProSport/Cancan – 295.408 EUR
  • Evenimentul/Capital – 295.408 EUR
  • Adevărul – 267.386
  • Gândul – 236.386

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.