Ce inseamna o dieta cu putini carbohidrati!

O dieta cu putini carbohidrati este saraca in carbohidrati, care se intalnesc de obicei in alimente zaharoase, paste si paine.

Conform studiilor, o dieta cu mai putini carbohidrati poate duce la pierderea in greutate si la imbunatatirea sanatatii.

Dieta low carb este utilizata de zeci de ani si multi medici o recomanda. In plus, nici macar nu este nevoie sa numeri caloriile sau sa folosesti alimente speciale. Tot ce trebuie sa faci este sa consumi alimente intregi care sa consituie o dieta completa, hranitoare si satioasa.

Ce inseamna „putini carbohidrati”?

Intr-o dieta cu putini carbohidrati se presupune ca ai un consum mai mic de carbohidrati si o proportie mai mare de grasimi (cantitati adecvate de proteine). Se mai numeste si dieta cu un continut scazut de carbohidrati sau cu un consum ridicat de grasimi ori dieta keto.

De zeci de ani ni se spune ca grasimile sunt daunatoare sanatatii, iar intre timp produsele „dietetice”, cu un consum scazut de grasimi, deseori cu zaharuri, inunda rafturile supermarketurilor. Aceasta este una din greselile majore despre care putem vorbi cand facem referire la o dieta cu putini carbohidrati. Aceasta este si o greseala care a dus la cresterea cazurilor de obezitate.

Studiile arata ca nu exista motive pentru care ar trebui sa ne ferim de grasimile naturale. In schimb, o dieta cu putini carbohidrati este cea mai buna miza pentru un corp sanatos. Minimizeaza aportul de zahar si amidon, creste cantitatea de proteine consumata si poti manca grasimi fara probleme.

Cand eviti zaharul si amidonul, glicemia are tendinta de a se stabiliza, iar nivelul hormonului care pastreaza grasimea scade insulina. Acest lucru ajuta la cresterea arderii de grasimi si iti poate induce starea de satietate, reducand astfel in mod natural aportul alimentar si promovand pierderea in greutate.

Tot studiile sunt cele care arata ca o dieta cu putini carbohidrati poate facilita pierderea in greutate si controlul glicemiei. In plus, exista si alte avantaje.

In ce consta dieta cu putini carbohidrati

Poti manca:

  • peste
  • carne
  • oua
  • legume ce cresc deasupra solului
  • grasimi naturale (precum unt)

Evita:

  • zaharul
  • alimentele cu amidon (paine, paste, orez, fasole si cartofi)

Mananca atunci cand iti este foame si opreste-te de indata ce ti-ai potolit foamea. Totul este cat se poate de simplu. Nu trebuie sa numeri caloriile sau sa cantaresti fiecare portie de mancare. Nu trebuie sa fii atent sa consumi produse cu un continut scazut de grasimi.

Restrictii pentru dieta cu putini carbohidrati

Cu toate ca dieta saraca in carbohidrati este sigura pentru majoritatea persoanelor, exista cateva categorii de oameni ce ar trebui sa o evite sau sa consulte medicul inainte:

  • persoane care au medicatie pentru diabet; de exemplu: insulina
  • persoane care au probleme cu hipertensiunea arteriala
  • femei insarcinate.

Daca nu faci parte din aceste 3 categorii si nu ai afectiuni medicale cronice severe, atunci poti urma fara probleme o dieta cu putini carbohidrati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.