CFR Marfă aproape de insolvenţă

Operatorul național de transport feroviar de marfă se îndreaptă cu pași repezi spre insolvență. Iar această cale i-a fost “pregătită” de managementul defectuos și de deciziile autorităților din ultimii doi ani.

DSCN7318-h599

La începutul anilor 2000, CFR Marfă era singurul operator de transport de marfă pe calea ferată și avea aproape 30.000 de salariați, se arată într-o analiză Capital.ro.

După cinci ani, perioadă în care au intrat pe această piață operatorii privați, compania a pierdut peste 20% din cotă, renunțând la o treime din salariați. În urmă cu doi ani, conform datelor Consiliului Concurenței, cota de piață a CFR Marfă scăzuse sub 49%, iar numărul de angajați a coborât sub 10.000.

De-a lungul anilor, CFR Marfă a fost căpușată atât din interior, cât și din exterior. Iar lucrurile sunt deja cunoscute: directori plecați la concurență – și nu singuri, ci cu două-trei contracte în buzunar, management defectuos și starea infrastructurii rutiere.

Mai trebuie precizat faptul că toate politicile autorităților centrale au fost în avantajul transportului rutier, în detrimentul căii ferate. Ultimul exemplu în acest sens este chiar decizia Guvernului Ponta de a înapoia transportatorilor rutieri o parte din acciza la carburanți, introdusă de la 1 aprilie 2014 cu scopul „declarat” de modernizare a infrastructurii rutiere.

Conducerea companiei a anunțat zilele trecute că a demarat procedurile de disponibilizare a nu mai puțin de 2.500 de salariați, urmând ca personalul să ajungă la 6.000 de angajați. Așa cum precizam și mai sus, la începutul anului 2000, la CFR Marfă erau aproape 30.000 de salariați.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.