„Citește-mi 100 de povești”, un proiect dedicat lecturii cucerește instituțiile de cultură din Cluj

Instituțiile de învățământ special aflate în subordinea Consiliului Județean Cluj s-au înscris în programul național „Citește-mi 100 de povești!”, o inițiativă a Asociației OvidiuRo, în parteneriat cu Ministerul Educației și Ministerul Culturii, sub egida proiectului „România Educată”.

Conform precizărilor inițiatorilor, programul național stimulează lectura în grădinițe, școli speciale și în familie. Prin acesta se oferă o serie de resurse de calitate, corelate curriculum-ului național, precum: 📖cărți foarte atent selecționate pentru copii preșcolari și elevi; dotarea cu un important fond de carte tipărită și în format digital; sesiuni de formare profesională centrate pe literație pentru cadrele didactice, cu accent pe modalitatea de a le citi tinerilor, de a le capta atenția și de a le stimula curiozitatea.

Mai mult, vor fi asigurate mijloacele educaționale necesare pentru a organiza activitatea, conform planului de lectură întocmit la nivel de instituție, și vor fi desfășurate ateliere de lectură pentru copii în vederea dezvoltării vocabularului și dragostei pentru lectură.

Cărțile selecționate și puse la dispoziție sunt atent evaluate dintre volumele valoroase din punct de vedere literar și potrivite vârstei preșcolare și școlare.

Până în acest moment s-a finalizat Planul de lectură pentru încurajarea cititului în familie și unităţi educaționale, care cuprinde un minim de activități obligatorii.

În acest sens, amenajarea unei insule de lectură, încurajarea rutinelor de parcurgere a unor texte, activități lunare, în care diverși invitați vor citi povești elevilor; organizarea de ateliere pentru părinți, în care vor fi consiliați cum să citească copiilor, reprezintă doar o parte dintre acțiunile întreprinse în cadrul proiectului.

De asemenea, vor fi planificate evenimente de lectură: sărbătorirea Zilei Internaționale a Cărții împreună cu Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului (2 aprilie), vor fi realizate expoziții de carte, precum și întâlniri virtuale între cursanți și vor fi derulate parteneriate cu Biblioteca Județeană Cluj.

Participarea la acest program național este în beneficiul elevilor, părinților și profesorilor, susținând ideea conform căreia accesul la o educație de calitate și expunerea copilului la experiențe de învățare diverse, contribuie la consolidarea unei baze solide a dezvoltării sale intelectuale, ca adult.

Entitățile de învățământ special implicate în acest proiect sunt: Grădinița Specială Cluj-Napoca, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca, Școala Gimnazială Specială – Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/Integrată Cluj-Napoca, Liceul Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz Cluj-Napoca, Liceul Special pentru Deficienti de Vedere Cluj-Napoca, Școala Profesională Specială Samus Cluj-Napoca, Şcoala Gimnazială Specială ”Transilvania”, Baciu, Liceul Tehnologic Special Dej.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.