Cultura berii craft tinde să devină tot mai populară în România! Sute de clujeni au venit la ediția a doua Craft Tranzition Party

Într-o țară în care consumul de bere pe cap de locuitor este de 85 de litri, iar volumul total ajunge la 16.6 milioane de hectolitri, potrivit cifrelor oferite de Asociația Berarii României, un nou concept devine tot mai popular și în rândurile consumatorilor români, așa numita bere artizanală, cunoscută și ca berea craft.

În ultimii ani a explodat producția de bere artizanală pe piața românească, iar tot mai mulți mici întreprinzători au început să își prepare în propria locuință vestita băutură, unii doar pentru uz propriu, iar alții reușind să dea naștere unor branduri importante. Așa au apărut pe piața românească a berii câțiva mici producători precum Bere a la Cluj, NOAH, Neuron Mash, KUTUMA, Klausen Burger sau HOPHEAD, fiecare având rețeta lor specială de bere craft, iar producția diferă de la un producător la altul, de la 500 litri și până la câteva mii. Unii au reușit să cucerească meniurile barurilor, puburilor sau restaurantelor din România, reușind să intre în comerț, acolo unde monopolul e deținut de marii producători industriali.

Evenimentele care promovează această cultură nu au întârziat să apară, iar la Cluj-Napoca s-au născut trei astfel de festivaluri mai mari sau mai mici dedicată berii artizanale, care le oferă șansa producătorilor mici și mijloci să își promoveze creațiile maselor mari de consumatori.

Un astfel de mic festival este Craft Tranzition Party, aflat la ediția a doua, care a avut loc sâmbătă, 4 mai, la Casa Tranzit, la care au participat sute de clujeni veniți să descopere cele mai noi preparate ale celor șase producători locali prezenți, cum ar fi: NOAH, Klausen Burger, Neuron Mash, Hophead, KUTUMA sau Vrăjitorii din Orz, ultimii fabricând o bere specială din pâine, dar care nu au ieșit, încă, pe piață. Au făcut și o demonstrație de cum se fabrică această bere, în colaborare cu Banca de Alimente.

Cei de la KUTUMA au adus sâmbătă la Casa Tranzit noul lor preperat, berea din cânepă, care a făcut senzație și a fost extrem de apreciată de participanții la eveniment.

Cu o capacitate de producție de 3000 litri și după ce au cucerit orașul Târgu Mureș, unde sunt singurul producător de bere artizanală din oraș, cei de la NOAH – Bere din Ardeal – au ieșit în lume și s-au oprit la Craft Tranzition Party, ediția a doua, din Cluj-Napoca.

Una dintre marile probleme cu care se confruntă toți producătorii din România este că, din păcate, marea masă a consumatorilor de bere încă nu înțelege acest concept craft, care nici nu se bucură de o promovare prea intensă.

Dacă în alte țări din Vest precum Anglia berea craft reprezintă o adevărată industrie și se bucură de o cultură extrem de bogată, noi în România suntem departe și mai trebuie să treacă câțiva ani să înțelegem ce înseamnă berea artizanală.

Realitatea este că românii rămân, deocamdată, fideli berilor clasice binecunoscute din comerț cu producții industriale, dar acest lucru s-ar putea schimba în viitorul apropiat odată cu explozia producției de bere artizanală la nivel național și apariția pe piață a unor astfel de mici întreprinzători locali, care încearcă să spargă monopolul giganților din industria berii. Vor reuși ei oare să facă acest lucru? Totul depinde de noi, consumatorul de rând.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.