De la 1 martie, clasicele abonamente pe două linii pentru studenții și elevii clujeni devin carduri cu 120 de călătorii

Primăria Cluj-Napoca pune în practică politici publice îmbunătățite care vizează transportul public pentru elevii și studenții clujeni. Noile măsuri au ca obiectiv încurajarea utilizării transportului în comun și reprezintă totodată o recunoaștere a locului și rolului pe care tinerii îl au în ecosistemul de dezvoltare al Clujului.

În ședința de Consiliu local de astăzi, 28 februarie, după perioada de consultare și dezbatere publică, au fost aprobate noile regulamente de acordare a abonamentelor la transportul public din Cluj-Napoca pentru elevi și studenți. Principalele modificări care intră în vigoare din luna martie sunt:

  • înlocuirea abonamentului pe două linii de transport în comun cu un abonament care include un număr de 120 de călătorii pe lună,
  • o călătorie este valabilă timp de o oră, indiferent de linia și numărul de mijloace de transport în comun utilizate în acest interval de timp.

Pot beneficia de aceste facilități studenții care urmează cursuri de licență, master sau doctorat la zi, și să dețină unul din cele șase carduri nebancare:

StudCard, ISIC Student, Euro> 26 Student, OMNIPASS, A Card/A Kártya și City Card Student.

Pentru elevi (din clasele pregătitoare până la clasa a XIII-a) și pentru pentru școli în special, măsurile transpuse în noile regulamente reprezintă și o simplificare a procedurilor de acordare a facilităților la transport.

De asemenea, noile facilități vin în completarea investițiilor realizate de municipalitate și CTP Cluj-Napoca pentru modernizarea flotei de transport public, atingerea obiectivului de a avea un oraș cu transport public 100% electric, ecologic, dar și a unor măsuri precum benzi dedicate transportului în comun, optimizarea orarelor de transport, extinderea liniilor de transport în comun la nivelul municipiului și zonei metropolitane, introducerea și extinderea programului Autobuze școlare dedicate ș.a.m.d.

Această măsură a fost luată în urma analizelor efectuate de Primăria și Consiliului Local Cluj-Napoca, realizate prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) și Divizia de Inovare Urbană (DIU) din cadrul Centrului Cultural Clujean (CCC), în colaborare cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.