O serie de nereguli în ceea ce priveşte depozitarea materiilor prime şi a produselor finite au dus la închiderea restaurantului chinezesc Yummy Yang din centrul comercial Iulius Mall, de către Protecţia Consumatorului Cluj-Napoca, iar alte 8 restaurante au primit amenzi în valoare totală de 13.000 lei.

Comisarii Protecţiei Consumatorului Cluj au desfăşurat o acţiune de control în zona food court-ului din centrul comercial din Gheorgheni, fiind verificate 10 unităţi de alimentaţie publică, constatându-se neconformităţi la nouă dintre ele.
„Abaterile identificate au fost legate de nerespectarea condiţiilor de păstrare, depozitare a materiilor prime, produselor finite, lipsa elementelor de identificare caracterizare a semipreparatelor din blocul alimentar şi etichetarea incompletă a ingredientelor, semipreparatelor culinare. Pentru neconformităţile constatate au fost aplicate nouă amenzi în valoare de 13.000 lei. Un operator economic, urmare controlului efectuat şi consilierii oferite, a luat decizia de a închide temporar unitatea, pâna la remedierea deficienţelor şi modernizarea spaţiului în care-şi desfăşoară activitatea”, a declarat Mircea Radu, comisar şef la Protecţia Consumatorilor Cluj.
Câteva idei pentru consumatori
Acordaţi o atenţie deosebită condiţiilor de igienă din local şi a personalului de servire.
Refuzaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, în ceea ce priveşte gradul prospeţimii.
Refuzaţi produsele care prezintă aspect necorespunzător.
Refuzaţi produsele care prezintă semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului sau care prezinta semne de infestare cu paraziţi.
ADEVARUL