Primarul Emil Boc a testat primul automat de bilete dat în funcțiune din cele 61

Primul automat de bilete din Cluj-Napoca care a fost dat în funcțiune astăzi, 9 septembrie, este cel de la stația „Someșul” din fața clădirii The Office, iar primarul Emil Boc a fost cel care l-a testat în premieră.

boc a testat automatul de bilete cluj

Sistemul de ticketing este în cinci limbi: română, engleză, maghiară, franceză și germană, iar clujenii își vor putea cumpăra unul sau mai multe bilete, putând să plătească atât cu cardul, cât și numerar. Automatul de bilete eliberează și rest.

Vor putea fi achiziționate bilete și pentru zona metropolitană.

Treptat vor fi puse în funcțiune, gradual până la sfârșitul lunii octombrie, și restul de 60 de automate de bilete din oraș, iar în preajma fiecărui automat va exista, pentru o perioadă de timp, o persoană care va explica cum se achiziționează tichete de călătorie.

Din luna octombrie vor putea fi cumpărate bilete și cu un card automat ce va putea fi încărcat cu o anumită sumă de bani

„Momentan automatele permit achiziționarea de bilete orare însă etapizat vor fi disponibile și celelalte opțiuni, inclusiv achiziționarea de abonament”, a precizat primarul.

Valoarea totala a proiectului  european „Modernizarea si extinderea sistemului public de transport in comun in Zona Metropolitana Cluj – etapa I” este de 33.679.814,16 lei cu TVA, iar valoarea totală nerambursabilă este de 25.721.237,74 lei. Proiectul a fost realizat de Asocierea SC RAMB SISTEM SRL cu SC CS VISON SRL.

Cât vor costa biletele:

Bilet urban de 30 de minute pe orice linie – 2 lei
Bilet urban de 60 de minute – 4 lei
Abonament pe toate liniile valabil 24 de ore – 13 lei
Abonament pe toate liniile valabil 72 de ore – 23 lei
Abonament lunar nominalizat valabil 60 de călătorii – 60 lei
Abonament lunar nominalizat valabil 120 de călătorii – 84 lei

Sistemul automat de eliberare legitimațiilor de călătorie este un sistem complex, modern, bazat în principal pe informația electronică, având ca obiectiv principal îmbunătățirea calității serviciilor de transport asigurate călătorilor. Acesta are la baza tehnologia contactless, tehnologie care se regaseste in urmatoarele dispozitive inteligente:

– automate stradale pentru vanzarea titlurilor de calatorie;

– validatoare contactless ca modalitate de validare a legitimatiilor de calatorie;

– terminale portabile destinate controlului validitatii legitimatiilor de calatorie;

– carduri contactless ca suport fizic pentru legitimatiile de calatorie.

Validatoarele contactless permit validarea cardului, utilizatorul fiind informat de succesul sau esecul acesteia prin semnale vizuale si sonore. In plus, validatoarele pot fi folosite de calatori si pentru a interoga datele despre titlurile de calatorie de pe cardul contactless (de exemplu, timpul de calatorie ramas).

Cardul contactless este un card inteligent (echipat cu memorie locala si microprocesor) care comunica wireless cu cititorul de carduri. Contine o interfata de comunicatie radio si memorie, este garantat pentru cel putin 100.000 de cicluri incarcare-descarcare, iar retentia datelor pentru cel putin 10 ani. In aceste conditii, se poate conta pe o durata medie de viata de 5 ani.

Echipamentele vor fi in permanenta monitorizate in mod automat de catre sistem si orice probleme ale infrastructurii hardware vor fi imediat raportate, pentru a se putea interveni la timp si a minimiza riscul defectarii iremediabile a unui echipament.

Actualul sistem de eliberare a legitimatiilor de calatorie va functiona in paralel cu noul sistem de timp de aproximativ 12 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.