Primăria Cluj-Napoca a anunţat că sistemul de ticketing al RATUC va fi funcţional în 2014, investiţia ridicându-se la 27 milioane de lei, din care 6 milioane de lei vor fi suportaţi din bugetul local, iar restul din fonduri europene.
„Clujenii trebuie să știe că lucrăm zi de zi la îmbunătățirea transportului în comun în municipiu, pe toate componentele pe care le implică: de la modul de achiziționare al biletelor și modernizarea stațiilor până la optimizarea rutelor de transport și extinderea în Zona Metropolitană”, a spus edilul Emil Boc.
De asemenea, obiectivul proiectului este modernizarea a 87 de stații de transport în comun și punerea în funcțiune a unui sistem modern de cumparare de bilete și abonamente, la orice oră din zi sau noapte.
Termenul final prevăzut pentru finalizarea proiectului este de 1 octombrie 2014, iar în acest moment este gata în proporție de 12%, o mare parte din echipamentele tehnice fiind deja achiziționate.
Proiectul include 1.130 mp suprafaţa spaţiu public modernizată, din care 712,17 mp suprafaţa pavaj modernizat, 417,83 mp suprafaţa ocupata efectiv de copertine, 94 de copertine (zone de așteptare) dotate cu bancuţe, coșuri de gunoi, panouri publicitare care vor conţine informaţii de interes public, 74 panouri de afişaj, 35 de staţii cu sistem de iluminat;
Sistemul automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie va fi implementat astfel:
– 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie;
– 136 de validatoare;
– 327 de validatoare dual în toate mijloacele de transport în comun;
– 327 computere de bord – înregistrează datele din validatoare, descarcă datele la punctele de transfer date prin wireless, includ un sistem GPS pentru detectarea poziției vehicolului în stații și transmiterea acesteia către locația principală.
– 9 puncte de descărcare a datelor
– 7 locaţii de eliberare a legitimaţiilor de călătorie în cadrul Primăriilor de cartier și 2 locații RATUC;
– 1 locaţie centrală de management operaţional;
– 1 locaţie back-up.