Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca se situează pe locul al doilea în topul universităților din România și este singura universitate de medicină și farmacie din țară listată printre cele mai bune 1.000 de universități din lume, în clasamentul World University Rankings 2021, realizat de Times Higher Education (THE).
În clasamentul dat publicității ieri, sunt incluse 13 universități din România, dintre care trei sunt din Cluj-Napoca: Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”, Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea Tehnică. Dintre cele 13 universități listate în top, două se află printre primele 1.000 de instituții de învățământ superior din lume: Academia de Studii Economice București și Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca, clasată pe locul 801+ la nivel mondial, respectiv locul al doilea la nivel național. Celelalte 11 universități se situează pe poziții 1001+. În clasamentul pe anul 2020, au fost incluse nouă universități din România.
„UMF “Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca este listată pentru prima dată în acest clasament și ne bucurăm că am intrat direct pe poziția a doua în topul universităților din România. Aceste performanțe înscriu universitatea noastră în elita universităților europene, dar și de la nivel mondial. Pe lângă prestigiul câștigat, o astfel de recunoaștere internațională ne motivează și ne responsabilizează să menținem și chiar să ne depășim standardele„, a declarat prof. univ. dr. Anca Dana Buzoianu, rectorul UMF.
World University Rankings este un prestigios clasament internațional din domeniul academic, care reunește peste 1.500 de universități din 93 de țări. Topul se bazează pe 13 indicatori de performanță atent calibrați, care măsoară performanța unei instituții în patru domenii: predare, cercetare, transfer de cunoștințe și perspective internaționale.
Universitățile au fost evaluate în funcție de următoarele criterii: calitatea procesului educațional și a mediului de învățare, calitatea cercetării reflectată în indicatori de volum, venituri și reputație și impactul acesteia reflectat în citări, gradul de internaționalizare a universității analizat din perspectiva studenților, profesorilor și partenerilor internaționali și transferul de cunoștințe spre mediul socio-economic.