Un clujean a sunat abuziv la 112 de 5500 de ori

Clujul se află pe primele poziții într-un clasament al apelurilor abuzive la numărul de urgență 112 în acest an.

Astfel, la nivel național, în sistemul 112 au fost înregistrate, în primele şase luni ale anului, 311.000 de apeluri abuzive, oamenii sunând în repetate rânduri fără să aibă o urgenţă reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, informează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).  

În primul semestru, în sistemul 112 au fost preluate peste 4,8 milioane de apeluri, dintre care 2,6 milioane au reprezentat urgenţe. 6,47% au fost apeluri abuzive. O persoană din judeţul Olt a sunat de 9.544 ori la 112, iar alte 44 de persoane au apelat numărul unic de urgenţă de cel puţin 1.000 de ori.

Centrele de preluare a apelurilor 112 sunt operative 24/7 pentru a ajuta cetăţenii care au o urgenţă, însă este nevoie să conştientizăm că, doar sunând responsabil la 112, putem beneficia de intervenţii rapide şi eficiente. 

Cetăţenii au sunat în repetate rânduri în mod abuziv, fără să aibă o urgenţă reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, au solicitat informaţii sau au folosit linia de urgenţă în contextul unor evenimente pentru care nu era necesară intervenţia agenţiilor specializate (Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont)”, conform STS.

Un cetăţean a sunat de pe o cartelă prepay în Centrul 112 Giurgiu şi se recomanda sub numele de „Iulian”. În doar două luni, a apelat sunat de peste 1.500 de ori la 112 fără a avea vreo urgenţă, invocând diverse motive care nu necesitau intervenţia operativă a echipajelor specializate.

Acesta a fost identificat de către poliţiştii giurgiuveni şi a primit o amendă, care l-a determinat să nu mai sune fără motiv. O persoană din Ilfov a sunat de 7.573 de ori la 112, o altă persoană din Vaslui a apelat de 6.779 de ori, un cetăţean din Neamţ, de 5.695 de ori, iar un altul din judeţul Cluj, de 5.563 de ori.

Le reamintim cetăţenilor să sune responsabil la 112. Apelarea abuzivă se pedepseşte cu amendă de până la 2.000 de lei şi până la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii, iar dacă echipele de intervenţie se deplasează în teren şi constată că a fost alertare falsă, poate ajunge la 4.000 de lei şi până la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne„, precizează STS.

Apelarea abuzivă reprezintă apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie şi, de asemenea, se consideră apel abuziv, apelarea 112 pentru a aduce injurii operatorilor.

Alertarea falsă este utilizarea intenţionată şi nejustificată a numărului 112 pentru alarmarea sau determinarea intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie, fără a fi înregistrată o urgenţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.