3‌ ‌obiceiuri‌ ‌alimentare‌ ‌”rele”‌ ‌la‌ ‌care‌ ‌trebuie‌ ‌să‌ ‌renunți‌ ‌definitiv‌ ‌

Ai umplut bucătăria cu alimente sănătoase și ai planificat fiecare masă în amănunt pentru a slăbi. Dar dieta ta încă nu funcționează. Sună familiar? Din păcate, s-ar putea să fie nevoie de o revizuire a listei de cumpărături, urmată de renunțarea la anumite obiceiuri.

Nu știi de unde să începi? Primul pas este să identifici comportamentele care îți sabotează efortul. Există o mulțime de produse alimentare care adaugă calorii goale, grăsimi nedorite și zahăr în plus într-o dietă.

Iată 3 obiceiuri la care trebuie să renunți dacă vrei ca dieta să funcționeze:

  1. Păstrezi prea multe gustări în bucătărie

Ai alimente bogate în calorii pe blatul din bucătărie? Când deschizi ușa frigiderului vezi prima dată băuturi carbogazoase cu zahăr sau dulciuri pline de zahăr? Acest obicei de a avea întotdeauna la îndemână gustări pot încuraja o alimentație nesănătoasă.

Cum schimbi acest obicei:

  • depozitează alimentele de acest fel în locuri mai puțin accesibile;
  • pune gustările în dulapurile cele de mai jos sau cele de mai sus. Faptul că trebuie să te apleci sau să te ridici să le iei, s-ar putea să te descurajeze;
  • curăță blatul de bucătărie și înlocuiește pachetul de biscuiți cu un castron cu fructe;
  • aranjează produsele în frigider astfel încât cele mai sănătoase să fie în față.
  1. Ignori caloriile consumate în timp ce gătești

Dacă îți place să gătești ești cu un pas înainte spre un stil alimentar sănătos. Când planifici și gătești mesele acasă, devine mai ușor să te concentrezi pe pregătirea unor preparate sănătoase, deoarece poți folosi ingredientele cele mai nutritive, așa cum sunt cele de la Raionulverde. 

Dar te-ai întrebat vreodată câte calorii adaugi dietei tale zilnice atunci când guști sosul sau când ronțăi din ingrediente în timp ce gătești? Acest obicei poate adăuga până la sute de calorii pe zi, care de cele mai multe ori sunt uitate la calculul total.

Cum schimbi acest obicei: 

  • păstrează un borcan cu apă lângă tine atunci când gătești. După ce utilizezi o spatulă, o lingură sau orice ustensilă, pune-o în apă în loc să mănânci ce a rămas pe ea. Astfel, menții și curățenia și scapi și de caloriile în plus;
  • în mod similar, pune apă și săpun în chiuvetă și, imediat ce ai terminat cu o oală, castron sau cratiță, pune-o acolo.
  • mestecă gumă sau ia o bomboană mentolată în timp ce gătești pentru a descuraja degustarea excesivă în timpul pregătirii.
  1. Mănânci cu distrageri

Cel mai sigur mod pentru a mânca mai mult decât ai nevoie (și de a adăuga kilograme nedorite) este să mănânci în timp ce faci altceva. Dacă iei masa în fața televizorului sau la laptop ești, probabil, un consumator distras.

Dacă te-ai concentra, în schimb, doar la mâncare, șansele să te bucuri mai mult de produse, să mesteci mai încet și să recunoști senzația de sațietate sunt mult mai mari. Și, astfel, vei mânca cantitatea corectă de alimente.

Cum schimbi obiceiul:

  • aranjează masa, pune mâncarea pe farfurie (în loc să o ții într-o caserolă sau alt recipient) și oprește televizorul;
  • lasă revistele și cărțile deoparte și concentrează-te asupra experienței senzoriale a mâncării. Această practică, numită “alimentație conștientă”, este cheia menținerii unei greutăți sănătoase, potrivit multor experți.

În concluzie, dieta nu înseamnă doar alimente sănătoase, ci și obiceiuri sănătoase care să te ajute să obții rezultatele dorite. Analizează-ți cu atenție obiceiurile alimentare și renunță la cele care nu te ajută. Poți începe cu cele de mai sus! 

Sursa foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.