Cardul de sănătate, blocat la nivel naţional pentru a treia zi consecutiv

Sistemul informatic al cardului de sănătate este indisponibil, miercuri, pentru a treia zi consecutiv, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate precizând că, în acest timp, furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate pot acorda asiguraţilor servicii offline.

card de sanatate

„CNAS precizează că, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, serviciile medicale acordate offline vor putea fi raportate şi validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv, astfel: pentru serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până joi, 13 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de marţi, 11 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până vineri, 14 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până luni, 17 octombrie 2016, orele 23.59”, potrivit unui comunicat de presă al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate postat, miercuri, pe site-ul instituţiei.

Ministerul Sănătății va găsi alte soluții în cazul în care sistemul informatic al cardului național de sănătate nu va putea fi reparat, una dintre acestea fiind „relaxarea limitărilor” din contractul cadru prin modificarea unei hotărâri de guvern, a declarat ministrul Vlad Voiculescu, miercuri, într-o conferință de presă.

„Dacă nu putem repara sistemul informatic, atunci nu o să rămână toată țara blocată, o să găsim alte metode. Sunt în contact permanent cu președintele CNAS, cunosc problema, avem un grup de lucru care se ocupă de asta. Ce facem în acest moment este să ne uităm la posibile soluții și aceste posibile soluții cuprind atât o soluție informatică, cât și o soluție care nu ține de sistemul informatic, dacă nu suntem în stare să îl reparăm pe ăsta destul de curând”, a explicat ministrul.

El a afirmat că nu este o soluție înlocuirea sistemului informatic.

Potrivit ministrului Vlad Voiculescu, în cazul în care nu va fi rezolvată problema informatică, una dintre soluțiile care ar putea fi adoptate se referă la „relaxarea limitărilor” din contractul cadru printr-o modificare legislativă.

„Problema informatică este una gravă, problema informatică își caută rezolvarea chiar acum. Pe de altă parte, dacă problema informatică nu va putea fi rezolvată foarte curând, vom avea în vedere alte măsuri. Luăm în considerare, conform discuțiilor pe care le-am avut cu președintele CNAS, inclusiv modificarea HG care cuprinde contractul cadru pentru a ne asigura că pacienții își pot primi medicamentele iar medici pot raporta. Există niște limitări în contract pe care s-ar putea să trebuiască să le relaxăm dacă sistemul informatic pe care l-am pus la dispoziția spitalelor, a medicilor de familie și a farmaciilor nu funcționează. Dacă statul are o problemă informatică, asta nu înseamnă că oamenii trebuie să rămână fără medicamente sau spitalele fără să poată să deconteze servicii”, a arătat ministrul.

Conform datelor Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei din cadrul CNAS, în cursul zilei de marţi, la nivelul întregii ţări au putut fi raportate şi validate circa 50% din serviciile medicale efectuate, în medie, în cursul unei zile normale de lucru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.