Cluj-Napoca, primul oraș din România care va implementa cărțile de identitate electronice

Luni, 2 august, are loc lansarea proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, în prezența Ministrului Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.

Noile cărți de identitate cu cip vor avea dimensiunea unui card bancar, iar, pe lângă datele care se regăsesc și pe cărțile de identitate clasice, vor stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale solicitantului

Acest program pilot va avea o durată de câteva luni, urmând ca, în baza datelor colectate, emiterea noilor documente de identitate să fie extinsă la nivelul întregii țări.

Cetățenii români vor avea posibilitatea să aleagă între buletinul biometric, cu cip, și buletinul clasic. Singura diferență va fi că el nu va stoca imaginile faciale și amprentele. O alte diferență majoră este că, în baza lui, nu se va putea călători în străinătate, statele Uniunii Europene impunând condiția folosirii buletinului biometric. Acestea vor putea fi preschimbate până pe 2 august 2031, în funcție de momentul la care actualele documente expiră.

Introducerea buletinului biometric va duce la stimularea autorităților locale și centrale să informatizeze sistemele de plată a taxelor locale sau de eliberare a altor tipuri de documente. Aceste operațiuni vor putea fi efectuate online. Este vorba despre servicii de înmatriculare, de eliberare a cazierului judiciare, plata taxelor sau a impozitelor. Accesarea se va face fără crearea de conturi pe platformele respective, doar pe baza cărții electronice.

Ce acte vor fi nevoie pentru cărțile de identitate electronice?

– Cerere pentru eliberare buletin
– Certificatul de naștere, original și copie
– Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
– Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
– Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
-Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
– Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
– Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

Și tinerii care nu au împlinit vârsta de 14 ani pot să își facă buletin biometric, la cererea părinților sau a tutorilor legali.

Termenul de valabilitate al noilor cărți de identitate

– 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;
– 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
– 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.