De ce este bine sa citești înainte de culcare

Toți oamenii au o rutină mai mult sau mai puțin sănătoasă înainte de somn. Pentru cei care se luptă cu insomnia sau cei care sunt foarte stresați, rutina de dinaintea somnului este foarte importantă. Astfel, echipa de la C&C home îți propune două soluții care cu siguranța te vor ajuta: o lenjerie de pat albă și cititul înainte de somn. Încearcă să citești, însă nu de pe telefon sau tableta, ci din cărți. Iată care sunt cele mai importante beneficii pe care cititul înainte de somn ți le aduce.

Cititul îmbunătățește memoria

Creierul are tendința de a reține un timp mai îndelungat ultimele lucruri înregistrate înainte de somn. Dacă vrei să memorezi mai ușor anumite informații, citește-le înainte de a merge la culcare și e posibil să le reții mai ușor sau mai amănunțit.

Cititul odihnește ochii

Cititul dintr-o carte contribuie la odihna ochilor, mai ales pentru oamenii care lucrează pe timpul zilei din fața unui laptop sau petrec multe ore cu ochii în telefon. Aceasta activitate înainte de culcare, îți oferă fix acel repaus vizual de care ochii tăi au nevoie.

Contribuie la îmbunătățire calității somnului

Dacă adormi foarte greu, te muți de pe o parte pe alta a patului sau te plimbi din patul din dormitor pe canapeaua din sufragerie, atunci ai o reală problema cu somnul. Urmează exemplul copiilor care adorm instant și au un somn odihnitor dacă le citești o poveste înainte de culcare. Glisarea gândurilor către o lume fictivă eliberează tensiunea acumulată peste zi și ajută să te relaxezi. Aceasta este una dintre cele mai ușoare modalități de a avea parte de un somn odihnitor.

Îmbunătățește creativitatea

S-a dovedit științific că personale care citesc în mod frecvent au o imaginație mult mai bogată decât persoanele care citesc rar sau foarte rar. Astfel, dacă vrei să-ți dezvolți gândirea și creativitatea, citește câteva pagini în fiecare seară.

Stimulează concentrarea

Toate mesajele pe care le primești pe rețelele de socializare, în timp ce încerci să ții pasul cu ce se întâmplă în lume, îți dau peste cap puterea de concentrare. Când atenția ta este în toate părțile, de fapt nu te focusezi pe nimic. Cititul înainte de culcare te obligă să procesezi informațiile fără ajutor vizual din partea smartphone-ului și îți antrenează creierul să se concentreze. Creierul, că orice alt mușchi, are nevoie de antrenament, pentru a rămâne în formă.

Nu în ultimul rând, folosește o lenjerie de pat din bumbac în culori cât mai deschise care va contribui în mod considerabil la îmbunătățirea somnului tău, dar și la relaxarea designului camerei tale. Află mai multe despre bumbac pe site-ul Wikipedia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.