Două restaurante din Cluj, incluse într-o amplă operațiune culinară franceză, lansată la Paris!

Un număr de 15 restaurante de top din România, între care două din Cluj-Napoca, vor participa în data de 21 martie la cea mai mare operaţiune gastronomică franceză din lume – Gout de France /Good France, lansată oficial joi, 21 februarie, de ministrul francez pentru Europa şi Afaceri Externe, Jean-Yves Le Drian, alături de numeroşi maeştri bucătari de prestigiu, la Paris.

Astfel, 11 restaurante din Bucureşti, 18Lounge, Bistro Matrioska, Frank Bistro & Dessert Bar, Gargantua d’oro, Le Bistrot Francais, La Samuelle, L’atelier de Samuel le Torrielec, MÀ, Naan Project, Savart, The Artist Restaurant, două restaurante din Cluj, Atelier de Cuisine şi Bujole, unul din Timişoara, Caruso, şi unul din Oradea, MEATic, se alătură unui număr impresionant de restaurante – cinci mii – din 150 de ţări de pe cele 5 continente, pentru a celebra gastronomia franceză ca parte a patrimoniului universal, printr-o cină unică, care va avea loc în toată lumea la aceeaşi dată – 21 martie.

„Aş vrea să le mulţumesc tuturor (maeştrilor bucătari n.red.), care, din cele patru colţuri ale lumii, peste exact o lună, vor răspunde afirmativ iniţiativei noastre”, a declarat Jean-Yves Le Drian.

În discursul său de lansare a evenimentului Gout de France / Good France ministrul francez pentru Europa şi Afaceri Externe a pus în evidenţă şi faptul că gastronomia franceză înseamnă „o filosofie a bucuriei de a împărtăşi, dar şi a solidarităţii”. Acest spirit al solidarităţii va anima ediţia de anul acesta a Gout de France / Good France, care propune un angajament mai accentuat în favoarea protejării mediului înconjurător prin implementarea de bune practici precum : evitarea risipei de apă şi de alimente, reciclarea ambalajelor din plastic, diminuarea consumului de energie acolo unde este posibil etc.

Pentru al cincilea an consecutiv, România participă la acest eveniment, toate restaurantele înscrise urmând să ofere clienţilor, pe 21 martie, meniuri care au vocaţia de a onora gastronomia franceză de cea mai înaltă clasă şi de a pune în valoare stilul de viaţă francez.

Ediţia din acest an va onora tradiţia gastronomică din regiunea Provenţa, al cărei nume este sinonim cu produsele de calitate, vinurile bune şi irezistibilele savori mediteraneene, în contextul în care Gout de France / Good France constituie şi un instrument diplomatic de excepţie pentru promovarea turismului în Franţa.

„După cum ştiţi, anul trecut am primit aproape 90 de milioane de turişti străini. Avem această provocare de a rămâne cea mai populară destinaţie turistică din lume şi să ajungem în 2020 să avem 100 de milioane de turişti ! Sunt convins că dezvoltarea turismului în Franţa se face şi prin punerea în valoare a diversităţii regiunilor noastre (…). De aceea, în fiecare an, ţinem să punem în lumină o regiune anume, în cadrul operaţiunii Gout de France”, a declarat Jean Yves Le Drian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.