Gigantul american de internet Google, care sărbătorește 15 ani de existență, a celebrat joi evenimentul anunțând îmbunătățiri ale motorului de căutare la originea succesului său, pentru a da răspunsuri mai bune întrebărilor complexe ale navigatorilor web, relatează Associated Press și AFP.
Amit Singhal, un responsabil de la Google Search, a anunțat noi funcționalități într-un mesaj postat pe blogul grupului, dintre care capacitatea de a răspunde la întrebări mai complexe și un instrument de comparație.
„Cât de mulți s-au săturat să compare untul cu uleiul de măsline? Acum putem spune pur și simplu Google: +compară untul cu uleiul de măsline+”, a afirmat el ca exemplu, și „se poate încerca aceasta și pentru alte întrebări care se pun”.
El promite de asemenea o „discuție” mai naturală cu diverse aplicații ale grupului și un nou „look”, „mai propriu și mai simplu, optimizat pentru /ecranul/ tactil”, pentru motorul său de căutare și reclamele pe smartphone-uri și tablete.
Potrivit lui Danny Sullivan, de la blogul tehnologic Search Engine Land, aceste actualizări se bazează pe o nouă versiune a algoritmului la baza motorului de căutare, protejat cu gelozie de Google. Răspunzând la numele de cod „Hummingbird” /colibri/, el este „special conceput pentru a gestiona cererile complexe”.
Google a derulat modificările din actualizarea „Hummingbird” fără a o dezvălui înainte. Aceasta este o schimbare ce ar putea avea un impact major asupra traficului la alte site-uri, notează AP.
Google descrie Hummingbird ca modificarea cea mai dramatică a motorului de căutare după ce a revizuit modul în care indexează site-urile web acum trei ani, ca parte a unui redesign denumit „Caffeine”.
La evenimentul de joi, Google a adus de asemenea jurnaliști să viziteze garajul din Menlo Park, California /vestul SUA/, unde Larry Page, CEO al grupului, și Sergey Brin au început să lucreze la Google în 1998.