Innovation Labs deschide porțile pentru Hackathoanele din București, Cluj–Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara

Programul de pre–accelerare pentru startup–uri tehnice Innovation Labs 2020 invită tinerii pasionați de inovare tehnologică și digitală să își materializeze ideile în cadrul Hackathoanelor și programelor de mentorat organizate în București, Cluj–Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara.

Înscrierile sunt deschise studenților și tinerilor care își doresc experiența dezvoltării unui produs tech alături de mentori experimentați, antreprenori și specialiști în ICT și business.

Programul din Cluj-Napoca, care se va desfășura între 7 martie și 18 mai 2020, este organizat de către Transylvania Institute of Technology și  Asociația Tech Lounge cu sprijinul Orange, Carrefour, BRD Groupe Société Générale, OMV Petrom, ATOS, precum și The Romanian – American Foundation ca partener strategic.

În Cluj-Napoca, programul este susținut pe plan academic de către Universitatea Babeș–Bolyai și Universitatea Tehnică din Cluj–Napoca. Începând cu anul acesta, Innovation Labs invită și echipe de tineri entuziaști din orașele din proximitatea centrelor naționale să se alăture programului. Astfel, la Hackathonul din Cluj-Napoca din 2020 sunt așteptate și echipe din Alba–Iulia și Oradea. 

Înscrierea la Hackathon se poate face până pe 5 martie accesând www.innovationlabs.ro/register. Participanții la programul Innovation Labs vor avea acces la tehnologii de ultimă generație oferite de partenerii programului: www.innovationlabs.ro/tech.

Calendarul național al înscrierilor este următorul:

  • 10 februarie – 27 februarie 2020: Perioada de înscrieri pentru Hackathonul din București
  • 29 februarie – 1 martie 2020: Hackathonul din București, în cadrul Universității POLITEHNICA din București;
  • 10 feb – 6 martie 2020: Perioada de înscrieri pentru Hackathoanele din Cluj–Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara; 
  • 7– 8 martie 2020: Hackathoanele din Cluj–Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara.

Ovidiu Petru Stan, Program Coordinator si Ambasador Innovation Labs Cluj: „Una dintre problemele cele mai mari pe care le-am observat de-a lungul carierei mele din cercetare este lipsa sinergiei dintre știință, inovație și business. Innovation Labs reușește să creeze legătura dintre cele trei prin susținerea tinerilor participanți în dezvoltarea de soluții eficiente și practice pentru comunitate. Prin intermediul programului, candidații reușesc să înțeleagă mecanismele de introducere într-o problemă științifică și învață cum să o soluționeze prin creativitate și printr-o abordare pragmatică. Diferențele dintre participanții de la începutul programului și cei care îl finalizează se observă în special la percepția acestora asupra produsului, pieței dar și asupra lor înșiși. Innovation Labs oferă un mod disruptiv de educație de-a lungul celor 3 luni de mentorat prin care tinerii din mediul tehnic deprind o afinitate pentru mecanismele pieței și învață arta flexibilității, iar cei din zona de afaceri, cercetare, comunicare sau design explorează mijloace prin care își materializează ideile”.

Categorii de echipe și direcții Innovation Labs 2020

În premieră, participanții la Innovation Labs 2020 vor fi împărțiți în trei categorii de echipe în funcție de specificul acestora:

  • echipe formate exclusiv din studenți – categorie susținută de către Fundația Româno-Americană;
  • echipe spin-off din mediul universitar – categorie susținută de către Orange prin care sunt sprijinite echipele de cercetători cu rezultate tehnice deosebite; aceste echipe vor fi susținute in procesul de identificare a potențialelor piețe de vânzare și a oportunităților privind aplicarea tehnologiilor dezvoltate pe scenarii reale de afaceri;
  • echipe formate din studenți și antreprenori cu experiență – vor parcurge împreună un program de descoperire antreprenorială.

Programul propune echipelor participante o serie de verticale de afaceri:

Agriculture, Cyber–Security, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities și Smart Mobility. 

Pornind de la o idee dezvoltată în cadrul programului de mentorat, tinerii construiesc treptat un prototip viabil pentru lansarea în piață. Transformarea ideii într-un produs care să răspundă nevoilor clienților reali este susținută de partenerii Innovation Labs care sprijină direcțiile strategice de dezvoltare.

Începând cu ediția din 2020, ATOS se alătură programului de mentorat și devine partener Innovation Labs susținând verticala de Cyber-security în cadrul căreia se vor dezvolta produse și soluții pentru securitatea mediilor și infrastructurilor informatice. 

Direcția de Retail, susținută de Carrefour, ca lider al inovației în domeniu, experimentează tehnologii digitale inovatoare centrate pe dezvoltarea și îmbunătățirea mutual benefică a relației dintre clienți și industria de vânzări. 

BRD – Groupe Société Générale susține verticala de Fintech, pentru încurajarea produselor și soluțiilor digitale inovatoare în domeniul serviciilor financiare. 

Direcția de Smart Mobility, susținută de OMV Petrom, va cuprinde idei menite să revoluționeze mobilitatea persoanelor și a bunurilor prin soluții eficiente, sigure și sustenabile. 

Astfel, verticalele de business se intersectează cu verticalele privind nivelul de cunoștințe a echipelor, pentru a beneficia de o experiență personalizată în cadrul programului de mentorat.

Echipele își vor prezenta prototipurile finale pe 18 mai la Demo Day, în fața juriului, potențialilor investitori, parteneri și mass media. Demo Day aduce împreună oameni care creează, în startup-uri proprii sau în companii de vârf, tehnologii captivante, deschizând conversații și oportunități. Evenimentul final al Innovation Labs aduce un nou început pentru echipele participante, prin șansa de a câștiga atenția unor finanțatori, parteneri și noi utilizatori.

Innovation Labs – din 2013 până în prezent

Acceleratorul Innovation Labs se află anul acesta la a 8–a ediție. În cei 7 ani de activitate, peste 310 echipe și peste 1800 de participanți au experimentat, alături de o comunitate centrată pe încurajarea spiritului antreprenorial, parcursul dezvoltării propriului produs în ecosistemul de startup–uri tech, în 5 orașe din România.

Printre echipele de succes ale Innovation Labs se numără: 

  • OncoChain (2019, www.OncoChain.com) – produs creat pentru îmbunătățirea calității asistenței medicale pentru pacienții oncologici prin crearea unui cadru care să faciliteze furnizarea de servicii medicale centrate pe pacient;
  • Xvision (2018, www.xvision.app) – un produs care folosește inteligența artificială pentru a interpreta online în mod automatizat radiografiile, facilitând accesul segmentului de populație care are nevoie de acest serviciu cu specialiștii din domeniu;
  • Appsulate (2018, www.appsulate.com) – produs care împiedică pierderea datelor, protejează împotriva atacurilor malware și oferă vizibilitate asupra acțiunilor utilizatorilor care lucrează la distanță. Appsulate participă la programul de accelerare Orange Fab Romania;
  • IndexAR (2017, www.indexar.tech) – produs ce combină o platformă online, o aplicație mobilă și o singură comunitate de utilizatori, oferind astfel IMM-urilor o soluție accesibilă si mult mai rapida de a își promova serviciile, reducând costurile și cheltuielile operaționale;
  • Pentest–Tools (2017, www.pentest-tools.com) – serviciu online ce permite utilizatorilor cu un nivel mediu sau ridicat de competențe tehnice să își testeze singuri securitatea unui site. Pentest–Tools este deja o soluție activă, aflată în plină dezvoltare privind elaborarea unor noi teste și funcționalități și participă la programul de accelerare Orange Fab Romania; Serviciul este integrat în platforma Orange https://threatmap.ro/;
  • uRADMonitor (2016, www.uradmonitor.com) – sistem distribuit de senzori de mediu cu impact la nivel global, prezent în peste 45 de țări; inclus în proiecte Orange Smart City; 
  • CODA Footprint  (2015) – o soluție de securitate cibernetică inovatoare pentru corporații, bazată pe crearea unei amprente digitale care permite identificarea rapidă a riscurilor, eliminarea vulnerabilităților și comunicarea eficientă între manageri și experții tehnici; în prezent are clienți activi la nivel național și se concentrează pe expansiunea internațională și dezvoltarea de noi funcționalități;
  • Fullscreen Digital (2014, www.footprintsforretail.com) – start–up specializat pe marketing digital, actualmente una din companiile lider de piață din România;  soluția este inclusă în portofoliul B2B al Orange România și în proiectul pilot dezvoltat de Orange în cadrul Smart City Alba Iulia 2018;

Wyliodrin (2013, www.wyliodrin.com) – o soluție care eficientizează sistemele industriale prin intermediul tehnologiilor inteligente, conectând un sistem de senzori cu platforme industriale și date analitice. Soluția se poate integra pe o varietate extinsă de sisteme existente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.