joi. apr. 2nd, 2020

Insomnia la bebelusi – cauze. Cum o recunosti si ce poti face ca micutul sa doarma bine noaptea?

La fel ca adultii, copiii pot suferi de insomnie. Bebelusii de pana la 12 luni si micutii care au varsta cuprinsa intre 1-4 ani sunt predispusi la aceasta tulburare, pentru ca au tipare diferite de somn, cu o durata medie pe zi care insumeaza in jur de 16 ore.

In cazul lor, problemele cu odihna pot aparea din mai multe motive, inclusiv foame ori afectiuni digestive, cresterea dintilor, zgomot exterior, prea multa lumina, cosmaruri, respiratie dificila, stres, tulburari psihologice si/sau neurologice ori un ritm circadian complicat.

Cum recunosti insomnia la bebelusi si ce solutii sa aplici?

Insomnia nu este de obicei dificil de detectat fiindca este urmata de o serie de simptome evidente: peste doua nopti nedormite la rand, plans constant (atat pe timpul zilei, cat si al noptii din cauza oboselii), neliniste, iritabilitate si dureri.

La fel ca in cazul adultilor, tulburarile de somn la copiii pot fi rezolvate daca acestia sunt ajutati sa-si regleze o rutina sanatoasa, care sa se plieze pe tiparul si nevoile lor independente de odihna.

Cum iti ajuti bebelusul sa doarma suficient?

Este posibil ca micutul tau sa doarma prea mult ori prea putin. Pentru a-ti da seama de aceste lucruri, incearca sa-ti notezi, timp de cateva zile, numarul de ore de odihna. Observa, de asemenea, daca exista dati cand interferezi cu ciclul lui obisnuit de somn, pentru ca acest lucru ii poate afecta programul si asa delicat. 

Cu toate ca un pui de somn este intotdeauna o prioritate, indicat ar fi ca micutul sa nu doarma prea mult, in caz contrar intregul program ii va fi dat peste cap si va plange toata noaptea.

Pe langa a nu-l lasa sa se odihneasca toata ziua, este benefic sa-l scoti pe micut la plimbare cat mai des, timp in care sa se bucure de aerul prospat. Sunt unii bebelusi care nu vor sa stea ori nu pot dormi in carucior. Daca si al tau refuza sa faca aceste lucruri, orienteaza-te catre unul dintre multele modele de carucioare confortabile pentru cei mici de la babyneeds.ro, care sa i se potriveasca perfect.

De asemenea, hranirea lui la aceleasi intervale ajuta la stabilirea unei ore de culcare obisnuite. Evita sa ii dai alimente bogate in grasimi, care contin stimulente precum zaharul, pentru ca il pot agita.

Pentru o odihna corespunzatoare, incearca sa intreprinzi fel si fel de activitati pentru a-i consuma toata energia. Mentine-le in aceeasi ordine, seara de seara si lasa-l pe bebe sa se bucure de cea mai placuta chiar dupa baita. 

In plus, inainte de ora de culcare, creeaza-i un spatiu cald si linistit, reducand la minimum sunetul si luminile. Dupa ce copilul adoarme, continua sa mentii climatul ideal pentru somn, astfel incat daca se trezeste in miez de noapte, totul din camera sa fie la fel ca atunci cand a atipit.

Specialistii spun ca muzica ambientala ii linisteste pe cei mici si ii incurajeaza pe parinti sa se foloseasca de ea pentru a ii ajuta pe micuti sa se odihnesca. Totusi, daca ai incercat toate aceste remedii, dar bebelusul tau nu reuseste sa se odihneasca corespunzator, indicat este sa ceri sfaturile unui medic pediatru.

Sursa foto: Shutterstock.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.