Green Group în colaborare cu Grupul Carrefour România și Polus Center Cluj, au inaugurat în premieră, prima stație SIGUREC din Cluj-Napoca. Sistemul inteligent de preluare a deșeurilor direct de la consumatori, oferă drept recompensă clujenilor vouchere de cumpărături în hipermarketul Carrefour.

SIGUREC este cea mai modernă soluție de colectare selectivă ce există la ora actuală în România, având integrat un sistem automatizat de preluare a deșeurilor și un software inteligent ce înregistrează fiecare deșeu introdus. Oamenii pot aduce la SIGUREC peste 10 tipuri de materiale reciclabile, având garanția că toate ajung direct în fabricile de reciclare din România.
„Am vrut să creăm un sistem pe care oamenii să se poată baza, în care să aibă încredere că funcționează și că eforturile lor de colectare nu sunt în zadar. Așa s-a născut SIGUREC, stația inteligentă care identifică deșeurile aduse, le cântârește, le numără și înregistrează în timp real toate aceste informații. Astfel, toate materialele care ajung la SIGUREC sunt monitorizate în drumul lor către fabricile de reciclare. În plus, stația este interactivă și face mult mai prietenoasă întreaga experiență a colectării”, a declarat Constantin Damov, Co-fondator al Green Group.
Aparatele SIGUREC oferă recompense pentru deșeurile aduse, eliberând vouchere de reduceri la cumpărături, valabile în hipermarketurile Carrefour. Reducerile sunt calculate plecând de la următoarele valori de referință: 5 bani/un PET, 3 bani/doza de aluminiu, 1 ban/un borcan sau ambalaj de sticlă, 15 bani/kilogram de hârtie sau carton. Pentru echipamentele electronice, valoarea pe kilogram variază în funcție de tipul aparatului predat, între 60 de bani/kilogram și 10 lei/kilogram.
Totodată, stațiile de colectare SIGUREC oferă utilizatorilor posibilitatea de a susține activ o serie de cauze sociale. Astfel, cei care aduc deșeuri la SIGUREC, pot alege să transfere valoarea bonului valoric primit către organizația HOSPICE Casa Speranței, cea mai importantă organizație din România care oferă servicii specializate de îngrijire pentru persoanele care suferă de boli în stadii terminale sau limitatoare de viață.
Prima stație de acest tip a fost inaugurată la Buzău în 2013. În acest moment, sistemul SIGUREC este prezent în Buzău, București, Brașov, Sibiu, Oradea, Drobeta Turnu Severin, Iași, Suceava, Focșani, Brăila, Pitești și Ploiești. In 2015, se va continua implementarea sistemului SIGUREC și în celelalte orașe în care Carrefour este prezent cu hipermarketuri.
„Carrefour România s-a angajat, prin politica sa de dezvoltare sustenabilă să contribuie la reducerea deșeurilor din comunitățile în cadrul cărora își desfășoară activitatea. Acțiunile noastre au o amploare mai largă, acestea cuprinzând, pe lângă gestionarea responsabilă a resurselor magazinelor noastre, oferirea de soluții pentru ca locuitorii orașelor cu hipermarketuri Carrefour să poată contribui la crearea unui mediu mai sănătos prin colectarea selectivă a deșeurilor”, a declarat Florin Căpățână, Director Dezvoltare Durabilă și Relații Instituționale Carrefour România.
Stațiile de colectare SIGUREC fac parte dintr-un proiect co-finanțat de Guvernul Norvegian prin Granturile Norvegiene. Proiectul este implementat de Total Waste Management, parte din Green Group și administrat de către Innovation Norway, cel mai important instrument al Guvernului Norvegian privind dezvoltarea întreprinderilor și a industriei norvegiene.
Stația SIGUREC a fost inaugurată miercuri, 10 iunie 2015, și se află amplasată în parcarea centrului comercial, între intrările 2 și 3.