La un an de când a fost anunțată oficial, Alianța Vestului s-a trezit și anunță primele proiecte

Pe 8 decembrie 2018, a fost anunțată oficial constituirea mult trâmbițatei Alianțe a Vestului formată din orașele Timișoara, Cluj-Napoca, Arad și Oradea.

Iar de atunci pauză totală și liniște, nu s-a mai anunțat nimic referitor la această alianță. Până acum, în decembrie 2019, când pe fondul unor critici, Alianța Vestului (AVE) pare că s-a dezmorțit și a anunțat intrarea în legalitate la începutul anului 2020, odată cu realizarea Asociației de Dezvoltare Interregională.

În primul trimestru al anului 2020, AVE va iniția Asociaţia de Dezvoltare Interregională, partener al Guvernului României, care urmărește să obțină un capitol dedicat de fonduri europene.

Obiectivul declarat al Asociației va fi crearea unei prosperităţi reale în regiune, pentru stoparea migraţiei românilor în Occident şi aducerea înapoi a celor plecaţi. Primordial: promovarea construcției unei linii ferate de mare viteză.

Formată în urmă cu mai bine de un an, primarii PNL din Arad (Gheorghe Falcă – ales europarlamentar, înlocuit de actualul primar interimar, Călin Bibarț), Timișoara (Nicolae Robu), Oradea (Ilie Bolojan) și Cluj-Napoca (Emil Boc) anunțau Alianța Vestului drept un proiect născut cu scopul de a dezvolta în comun o serie de proiecte importante ce ţin de infrastructura celor patru mari oraşe – un parteneriat prin care se dorește atragerea de fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune.

Acum, AVE își propune concret să promoveze un set comun de infrastructuri specifice, printre cele mai importante fiind proiectele Autostrada Transilvania, Autostrada ViaCarpathia, Autostrada Timișoara-Belgrad, dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între cele patru orașe, dezvoltarea unei rețele de transport public intra- și interregional, respectiv creșterea mobilității ecologice în zona metropolitană prin proiecte de tip tren/ tramvai/ troleibuz/ autobuz electric/ metrou, scrie newsweek.ro.

De asemenea, AVE propune și un pachet de facilități oferite agenților economici, susținerea parteneriatelor între universități, mediul de afaceri și administrația publică locală, dorind totodată să sprijine construirea Spitalelor Regionale de Urgență Cluj și Timișoara, ca poli de interconectare cu spitale județene.

Deputatul PSD Cluj Horia Nasra, primul care a luat atitudine față de Alianța Vestului

„Zero fonduri europene atrase, zero realizări, zero demersuri și kilometri din autostrada promisă, care urma să conecteze cele patru orașe, Timişoara – Arad – Cluj-Napoca – Oradea. Practic, clujenii au plătit 160.000 de mii de euro într-un an pentru un simplu exercițiu de PR electoral. (…) Nu am văzut vreo măsură concretă pentru dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional, pentru urgentarea realizării trenului de mare viteză între cele patru orașe”, scria deputatul PSD de Cluj, Horia Nasra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.