METROU LA CLUJ. Proiectul a ajuns pe masa Guvernului. MOMENT ISTORIC

Proiectul metroului la Cluj a ajuns oficial pe masa guvernului României, a anunțat minitrului Transporturilor, Lucian Bode.

Moment istoric. Am fost onorat să prezint în ședința de Guvern de aseară, în fața prim-ministrului Ludovic Orban și a colegilor din Cabinet, proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – Etapa I A Sistemului De Transport Metropolitan Rapid Cluj Magistrala I De Metrou Și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1, Magistrala I de Metrou”, județul Cluj”, a anunţat pe Facebook Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 1 miliard de euro, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile şi din bugetele locale ale primăriilor Cluj-Napoca şi Floreşti.

Metroul din Cluj va avea o lungime de 14,4 km și 14 stații care vor deservi municipiul Cluj-Napoca și localitatea Florești.

Noua magistrală de metrou pregătește viitorul Clujului și, totodată, dezvoltarea zonelor limitorfe Gilău și Florești. Acest proiect de metrou, de la Cluj, are inclusă și conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgență, iar prin integrarea cu viitorul tren metropolitan va asigura conectivitatea cu Gara CFR și cu Aeroportul Internațional Cluj-Napoca„, a mai spus ministrul.

După aprobarea Hotărârii de Guvern, se va realiza studiul de fezabilitate ce va stabili indicatorii tehnico-economici. Valoarea totală a proiectului privind studiile de prefezabilitate, de fezabilitate si PUZ este de 33,4 milioane de lei (sumă ce va fi suportată din bugetele locale Cluj-Napoca și Florești), din care studiul de prefezabilitate are valoarea este 11,1 milioane lei.

Realizarea studiului de prefezabilitate a fost demarată în 30 aprilie 2020, iar in 6 luni acest document a fost realizat și predat. În 27 octombrie, respectiv 29 octombrie, atât Consiliul Local Cluj-Napoca, cât și Consiliul Local Florești au aprobat studiul.

Fără doar și poate, acesta este un moment istoric, în condițiile în care, pentru prima dată în România, lansăm un proiect de metrou în afara Bucureștiului. Astfel, odată cu darea in funcțiune, în București, a magistralei 5 de metrou, anul 2020 confirmă angajamentul Guvernului Ludovic Orban pentru o dezvoltare fără precedent a investițiilor în infrastructura de transport, dar și pentru proiecte de mobilitate urbană cu tehnologii moderne ce respectă condiționalitățile actuale în domeniul mediului”, a afirmat Lucian Bode.

Doresc să felicit pe această cale Primăria Municipiului Cluj-Napoca pentru inițiativă si determinare și, totodată, să o asigur de tot sprijinul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în ceea ce reprezintă, practic, o nouă abordare față de infrastructura de transport, și anume implicarea administrației locale în pregătirea, implementarea și operarea acestui tip de proiecte„, a transmis ministrul Transporturilor.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.