Proiectul Centurii Metropolitane a fost deblocat, iar primăriile Cluj, Floreşti, Apahida şi Gilău vor suporta din bugetul local studiul de fezabilitate, PUZ-ul şi restul detaliilor tehnice

Primăria municipiului Cluj-Napoca a reuşit să obţină avizul şi aprobarea de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a putea demara studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal şi detaliile tehnice necesare în vederea autorizării Centurii Metropolitane Cluj-Napoca.

Astfel, în şedinţa Consiliului Local de astăzi, 28 noiembrie 2017, au fost aprobate două proiecte importante în vederea deblocării situaţiei centurii metropolitane a Clujului. Este vorba despre acordul de asociere între Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi unităţile administrativ-teritoriale pe raza carora se va realiza centura: municipiul Cluj-Napoca şi comunele Gilău, Apahida şi Floreşti. Cel de-al doilea proiect aprobat este protocolul de asociere între aceste unităţi administrativ-teritoriale pe raza cărora va trece centura. După municipiul Cluj-Napoca, în perioada imediat următoare, acest protocol va fi aprobat şi în consiliile locale Floreşti, Gilău şi Apahida.

„Am reusit sa deblocam proiectul centurii metropolitane a Clujului. Am obtinut avizul si aprobarea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a face in locul Guvernului studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal si detaliile tehnice in vederea autorizarii centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Potrivit graficului stabilit de comun acord si prevazut in protocolul de colaborare cu Ministerul Transporturilor, autoritatile locale vor avea la dispozitie doi ani de zile pentru parcurgerea acestei etape privind realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului si a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrarilor (DTAC). Aceasta etapa este foarte grea si consistenta”, a explicat primarul Emil Boc.

Concret, pasii care trebuie urmati in acesti doi ani presupun urmatoarele: achizitie consultanta, realizarea licitatiei pentru realizarea SF, PUZ si DTAC, semnare contract pentru aceste elemente, realizarea propriu-zisa a SF, PUZ si DTAC.

„In cadrul acestei etape avem nevoie de cel putin 15 sub-etape care presupun studii geo, studii topo, stabilire culoar de expropiere cu proprietarii, stabilirea variantelor de traseu, aprobare interimara a traseului de catre CNAIR si obtinerea avizelor de la mai multe entitati: mediu, ape, paduri, Transgaz, gaz, Transelectrica, Electrica, Compania de apa Somes, telefonie, monumente, Inspectoratul de stat in constructii, sanatate publica, CFR si CNAIR. Dupa aceea trebuie aprobat PUZ-ul in Consiliul Judetean Cluj. Dupa ce se parcurg aceste etape urmeaza aprobarea in cadrul comisiei tehnice a CNAIR si pregatirea autorizatiei de construire care trebuie predata pana in 31 decembrie 2019 Ministerului Transporturilor pentru ca acesta, in perioada 2020-2023, sa realizeze licitatia si executia propriu-zisa a centurii metropolitane. Daca toate aceste etape vor fi respectate in termenele rezonabile prevazute, sunt sanse reale ca aceasta centura sa se realizeze. Aceasta centura va duce Clujul in secolul actual in privinta mobilitatii urbane si a dezvoltarii orasului. Toate proiectele noastre de mobilitate capata sens odata cu realizarea acestei centuri”, a mai precizat primarul Emil Boc.

Centura metropolitana are o lungime de 38 de kilometri si o alocare financiara de 150 de milioane de euro. Pentru inceput, Primaria Cluj-Napoca impreuna cu celelalte unitati administrativ-teritoriale vor suporta cheltuielile legate de realizarea documentatiei tehnice amintite, urmand ca apoi sa existe posibilitatea ca acesti bani sa fie rambursati. Prin urmare, in bugetul municipiului pe anul 2018 va fi realizata o alocare financiara speciala pentru acest proiect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.