Record de vânzări în Europa pentru DACIA

DACIA a înregistrat un record de vânzări pe primul semestru în Europa, cu 281.225 vehicule înmatriculate, generat de modelele Sandero 2 și noului Duster care totalizează 63.900 înmatriculări.

Record pentru grupul Renault: 2.1 milioane de vehicule vândute într-un semestru, în creștere cu 9,8% față de anul trecut. Înmatriculările la nivel mondial de autoturisme și vehicule utilitare ale grupului (inclusiv Lada, Jinbei, Huasong) au înregistrat o creștere de 9,8 %. Cota de piață a grupului este de 4,3% (+0,2 puncte).

Atât Groupe Renault, cât și mărcile Renault și Dacia stabilesc un record de vânzări pe S1, adică 2.067 695, 1.378 583, respectiv 378 095 vehicule vândute. Vânzările Lada erau în creștere cu 24,0%. Cele ale Renault Samsung Motors sunt în scădere cu 26,9 %. Începând cu 1 ianuarie, Groupe Renault integrează și volumele Jinbei și Huasong care înregistrează 85.000 de unități vândute.

„Pentru al treilea an consecutiv am bătut recordul de vânzări. În Europa, grupul continuă să câștige în cotă de piață, iar pe piețele internaționale înregistrăm performanțe foarte bune, în special America Centrală și de Sud, regiunea Eurasia și în Africa”, spune Thierry Koskas, membru al Comitetului Executiv Renault.

În Europa, înmatriculările grupului sunt în creștere cu 4,4 %, pe o piață care progresează cu 2,8%, adică 1,07 milioane de vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piață a grupului este de 11,0 %, în creștere cu 0,2 puncte. Renault înregistrează o evoluție de 1,1%. Cota de piață ajunge la 8,1 %. Clio 4 este al doilea bine vândut model în Europa, Captur, primul crossover din categoria sa, iar Scenic, vehiculul cel mai vândut din categoria sa.

Pe segmentul de vehicule electrice, Renault își menține leadership-ul cu o cotă de piață de 21,9%. Volumele de vânzări cresc cu 11,6%, cele ale modelului Zoe, cu 1,1 %, ale Kangoo ZE, cu 125 %. Acest model are 38,9% din piața de vehicule electrice utilitare, unde rămâne lider.

Dacia înregistrează un record de vânzări pe primul semestru în Europa cu 281.225 vehicule înmatriculate (+14,6 %) și o cotă de piață de 2,9% (+0,3 puncte). Acest rezultat este generat de performanța modelelor Sandero 2 și al noului Duster care totalizează în șase luni 63.900 înmatriculări. Alpine a avut primele înmatriculări de 22 de ani încoace. De la lansare au fost rezervate 4.800 de vehicule.

În alte regiuni, înmatriculările grupului sunt în creștere cu 16,4%. Grupul are evoluții pozitive ale vânzărilor în America Centrală și de Sud (+18,1%), Asia-Pacific (+69,5 %) și în Eurasia (+15,1 %), iar în Africa Orientul Mijlociu India contracarează o încetinire a ritmului vânzărilor (-4,5%).

În Eurasia (din care face parte şi România), înmatriculările sunt în creștere cu 15,1% pe o piață care progresează cu 9,4%. Cota de piață este cu 1,3 puncte mai mare, ajungând la 25,8% datorită dinamismului pe care grupul îl are pe piața rusească. Aceasta evoluează cu 18,2% pe primul semestru. Rusia rămâne a doua piață a grupului, unde vânzările cresc cu 19,7%. Mai mult de o mașină din 4 vândute pe această piață este un Renault sau o Lada.

Groupe Renault estimează că piața globală va crește cu 3% față de 2017 (evaluarea precedentă fusese de +2.5%). Se prevede că piața europeană va progresa cu 1,5% pentru Franța. În acest context, grupul va beneficia în 2018, în toate regiunile, de gama sa reînnoită și își va continua evoluția, generată de piețele internaționale prin intermediul noului plan Drive the Future.

Top vânzări branduri (2017)

Toyota – 8.7 mil.
Volkswagen – 6.8 mil.
Ford – 6.1 mil.
Hond – 5.1 mil.
Nissan – 5.1 mil.
Hyundai – 4.4 mil.
Chevrolet – 4.1 mil.
Kia – 2.8 mil.
Renault – 2.6 mil.
Mercedes – 2.5 mil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.