RE/MAX estimează o creștere cu 10% în acest an a pieței imobiliare din Cluj

RE/MAX, liderul mondial în real-estate și franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment, anunță că orașul Cluj-Napoca reprezintă una dintre cele mai efervescente piețe imobiliare din România, urmând ca, până la finele anului în curs, să aibă o creștere de 10%, atât din punct de vedere al prețurilor, cât și al numărului de tranzacții.

Clujul este clasat pe locul secund în topul piețelor imobiliare din România, cu cel mai mare potențial de dezvoltare, după București, specialiștii RE/MAX estimează o creștere dublă față de media națională.

Potrivit RE/MAX, potențialul orașului este într-o continuă creștere și nu doar prin dobândirea titlului de Capitala Regională, cât și prin puternica dezvoltare a câtorva industrii cheie, cum ar fi industria tehnologică și cea medicală, calitatea învățământului superior, îmbunătățirea infrastructurii, dar și creșterea notorietății Clujului în zona culturală și turistică.

„Dincolo de acești factori, consider că investitorii sunt atrași de Cluj-Napoca și datorită faptului că nu există niciun alt județ competitor pe o rază de cel puțin 300 kilometri. În plus, dezvoltarea sectorului de IT a ajutat la transformarea orașului într-o variantă autohtonă a faimosului Silicon Valley, deci un adevărat magnet de dezvoltare”, a declarat Răzvan Cuc, președintele RE/MAX România.

Acesta a mai precizat că, în acest moment, în Cluj sunt peste 7000 de unități locative în stadiul de construcție și proiectare, urmând a fi livrate în următorii 2-3 ani. În plus, în ultimii 2 ani s-au dublat suprafețele de birouri livrate în piață, iar volumul acestora este așteptat să crească cu circa 40% în perioada următoare.

„Cifrele arată o creștere reală a pieței în termen de volum, iar estimarea noastră este că și prețurile vor crește în următorii ani, în special pe segmentul rezidențial și cel al terenurilor de construcții”, a completat Răzvan Cuc.

Razvan Cuc, președinte RE/MAX România
Razvan Cuc, președinte RE/MAX România. Foto © eClujeanul.ro

În comparație cu alte orașe asemănătoare din punct de vedere al populației și al gradului de dezvoltare, specialiștii RE/MAX situează Clujul pe prima poziție, luând în considerare atât prețurile, cât și număr de proiecte în construcție. Diferențele uriașe se remarcă, însă, în comparație cu București, în special în termen de volum. Capitala deține avantajul unei piețe în dezvoltare în zona proprietăților de lux, cu prețuri de peste 500.000 euro, dar și în segmentele comercial și industrial.

În ceea ce privește prețurile pe segmentul rezidențial, Clujul este mult mai aproape de București, decât de Iași sau Timișoara. „O particularitate a Clujului se remarcă în zona office, care, deși este mai puțin dezvoltată decât cea din Capitală, a cunoscut o creștere accelerată în ultimii doi ani pe plan local, iar trendul pare să se mențină și în perioada următoare”, a mai precizat specialistul RE/MAX.

RE/MAX vrea să deschidă 10 birouri în Cluj până în 2020

În prezent, grupul RE/MAX deține trei birouri active pe piața clujeană, al patrulea urmând să fie inaugurat până în luna iulie a acestui an, având un total de 25 de agenți. Planurile companiei vizează lărgirea rețelei cu încă 6 birouri în următorii 5 ani, dar și cu un număr de minim 100 de agenți în următorii 8 ani.

RE/MAX își școlește agenții și le oferă training de specialitate

„Două dintre birourile existente au o experiență de doar câteva luni, așa că nu putem face o analiză a activității lor în 2014, însă, în ansamblu, numărul de tranzacții este corelat de numărul de agenți, iar creșterea acestora este puternic influențată de nivelul de educatie al agențilo, pe care îl vom spori constant prin programele Academiei RE/MAX, în care se oferă peste 200 de ore de training specific din domeniul imobiliar”, a completat Răzvan Cuc.

În ceea ce privește tipul francizelor RE/MAX din Cluj-Napoca, reprezentantul companiei observă un potențial mai mare în zona de start-upuri, favorizat de mulțimea antreprenorilor din regiune. Astfel, estimările companiei arată că cca. 60% din francizele RE/MAX vor fi afaceri demarate de antreprenori ce își doresc un business în acest domeniu, restul de 40% fiind conversii ale unor agenții deja existente.

Gil Li-ran a susținut că agenții imobiliari trebuie să aibă o prezență online, să fie diferiți și să lucreze constant la brandul lor personal.

Gil Li-ran (2)
Gil Li-ran

„Nu sunt un agent imobiliar, nu am fost niciodată, nu cunosc nimic despre acest domeniu, meseria mea este să instruiesc agenți imobiliari și brokeri pentru a fi cei mai buni. Sfatul meu pentru tinerii agenți este să trateze acest business ca și cum ar fi a lor, un agent bun nu lucrează pentru nimeni, lucrează pentru el însuși. Când lucrezi pentru tine ai multe responsabilități și multă motivație pentru a-ți face afacerea să fie un succes. Un agent trebuie să fie diferit și trebuie să se gândească foarte mult la brandul personal și să pună foarte mare accent pe marketing-ul online și cum să domine internetul. Despre asta voi vorbi în training-ul de mâine. Agenții trebuie să fie direct motivați să își creeze propria voce, trebuie să fie diferiți unul față de altul. Diferențele sunt grozave.

În real-estate ai două audiențe cărora te adresezi online, una sunt vânzătorii și cealaltă cumpărătorii, două demografii foarte diferite. Facebook este un instrument excelent pentru ca agenții să se cunoască între ei și să își creeze referințe. A crea un blog este  simplu, menținerea lui zilnică este aproape imposibilă. Am avut mulți agenți care au încercat și mulți care au renunțat. Un bun agent imobiliar nu are timp să stea în fața unui calculator, acesta este mereu în mișcare, pe teren, negociază. Dacă au atât de mult timp încât să stea și să țină un blog înseamnă că nu își fac treaba bine. Videoblogul ar putea însă să meargă, există un videoblogger pe real-estate care lucrează în Canada, Ian Watt, care are o cameră atașată în mașină, iar în fiecare dimineață sau seara se înregistrează în timp ce conduce. Videoblogul este mai ușor de întreținut. Eu ofer training-uri în imobiliare de 8 ani”, a comentat Gil Li-ran, Head of Marketing RE/MAX Israel, Trainer&Coach in real-estate

Compania RE/MAX a fost înființată în 1973 în Denver, Statele Unite, iar astăzi are peste 6.300 de birouri și peste 100.000 de agenți afiliați în 95 de țări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 31 de țări, cu 1.500 de birouri și 14.000 de agenți, continuând să se extindă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.