Soarta fabricii Clujana, dezbătută în emisiunea AGORA: „Managementul defectuos aduce falimentul acestui brand al Clujului”

Soarta fabricii clujene Clujana și falimentul iminent al acestui brand extrem de renumit al județului Cluj care bate la ușă a fost dezbătută în cadrul primului episod al emisiunii AGORA, pe pagina de Facebook Clujul Politic, moderată de jurnalistul Tiberiu Fărcaș.

Emisiunea i-a avut ca invitați pe omul de afaceri Mihai Curteanu și antreprenorul Adrian Avarvarei.

„Este al patrulea faliment răsunător privind brandurile clujene și nimeni nu a plătit, nu a fost tras la răspundere. Aici discutăm despre managementul defectuos, după strategia privatizărilor post-decembriste și a băieților deștepți, încă un brand dispare. Acest management defectuos nu a făcut altceva decât să aducă în situația de astăzi un brand al Clujului, o fabrică care a fost funcțională atât în perioada de tristă amintire, cât și înainte.

Era un brand care era cunoscut din China până în Rusia și America, știu, sună ciudat să auzim că un brand românesc era atât de cunoscut în întreaga lume, dar cunoscut datorită raportului preț-calitate a produselor pe care acest brand îl ofereau. Iar după revoluție, deși era tehnologizată perfect funcțional pentru cerințele pe care le avea piața de atunci, ea a devenit total nefuncțională, deși era bine dotată.

Întrebarea mea este de ce, iar răspunsul este destul de simplu, managementul defectuos. Au fost multe polemici cu privire la acest subiect și persoane care au spus, viața se schimbă, e normal ca dacă un brand nu este competitiv pe piață, el trebuie să dispară. Aș putea fi de acord cu această părere, cu un singur
amendament, un brand dacă nu este susținut și în acel brand nu se investește, într-adevăr va dispărea fără doar și poate, iar aici intervine managementul celor care au călăuzit oarecum destinele acestei fabrici și care nu au fost în stare, deși am mari semne de întrebare cu privire la interesele pe care le aveau la un anumit moment”,
a declarat Mihai Curteanu la AGORA.

„Dacă am luat exemplul Terapiei, care a avut și are un management bun, ea a fost retehnologizată când piața o cerea și a ajuns un brand performant. Îmi doresc ca ceea ce spune domnul Dragoș Damian de la Terapia cu privire la achiziția fabricii Clujana să nu fie doar o declarație de PR”, a mai sustinut Curteanu.

În replică, Adrian Avarvarei a susținut că pierderile de ani de zile de la Clujana sunt suportate din banii clujenilor și oarecum e justificată închiderea fabricii.

„Și eu m-am încălțat de la Clujana și pot spune că sunt un nostalgic al fabricii clujene, dar cu toate acestea cred că trebuie pus punct când vezi că ani de zile sunt pierderi la o companie de stat pentru că pierderile de la Clujana sunt acoperite din banii noștri, asta e problema de fapt. Categoric e management defectuos, dar presupun că mulți dintre angajații din top managementul de acolo sunt numiți politic”, a declarat Avarvarei.

„M-am uitat astăzi la site-ul magazinului online al fabricii Clujana, lansat acum trei ani și am observat că el nu mai există, nu a fost plătit, ceea ce este o chestiune penibilă la nivelul acesta. Există foarte mult dezinteres”, a mai completat Avarvarei.

Emisiunea poate fi urmărită mai jos:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.