Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) arata intr-o statistica pe anul 2013 ca la numarul unic de Urgenta 112 au fost primite si tratate 17.463.468 apeluri, iar dintre acestea 29,09% au fost reale si 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanță — 60,66 %, Poliție — 24,77 %, ISU/ SMURD — 12,59 % și Jandarmi — 1,88%.
Din punct de vedere al apelurilor false, județele Covasna, Călarași și Mureș ocupă primele locuri.
În judeţul Cluj au fost primite şi tratate 522.977 apeluri. Dintre acestea 54.32 % au fost reale şi 44,68 % false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă/SMURD – 69.76 %, Poliţie – 22.73 %, ISU – 5.72% şi Jandarmi – 1.77% .
Majoritatea apelurilor false și abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice și sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.
Multe persoane sună fără a avea o urgență, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți.