TOP 5 greșeli pe care părinții clujeni trebuie să le evite în legătură cu hrănirea copiilor

Primii ani de viață ai copilului vin cu un set de provocări cărora adulților trebuie să le facă față cu brio. Obiceiurile și toate detaliile la care este expus cel mic la vârste fragede se pot reflecta în calitatea traiului său de mai târziu. Alimentația este unul dintre cele mai importante aspecte la care părinții trebuie să fie atenți. Dezvoltarea armonioasă a copilului, dar și relația lui cu mâncarea, depind de modul în care este hrănit în pruncie. 

Iată topul greșelilor pe care trebuie să nu le faci în ceea ce privește dieta celui mic

1. Diversifică alimentația prea devreme.

Una dintre cele mai des întâlnite erori, despre care medicii pediatri atrag în permanență atenția, este introducerea unei varietăți prea mari de alimente. Este recomandat ca diversificarea să fie abordată după vârsta de 6 luni, deoarece alimentele solide sunt greu de înghițit, au un aport caloric mai mare decât laptele pentru sugari, fără a fi la fel de bogate în nutrienți. În plus, pot cauza alergii.

2. Nu le permit copiilor să mănânce singuri.

Mulți părinți amână momentul în care le oferă celor mici posibilitatea de se hrăni singuri, deși aceștia sunt capabili să o facă. Astfel, pot apărea dezechilibre. Copiii ajung să mănânce mai mult decât simt că au nevoie, pe când, dacă folosesc singuri tacâmurile, se vor alimenta cu cantitatea pe care le-o dictează organismul.

3. Hrănesc copiii în brațe.

Adesea, micuții nu au locul lor separat la masă, ci sunt ținuți în brațe. Din nefericire, o astfel de abordare are un efect negativ asupra percepției pe care o are acesta despre hrănire. Părinții vor întâmpina dificultăți în a-i convinge ulterior să mănânce stând pe scaunul lor. Așadar, cea mai bună soluție este de a-i crea locul lor individual. Printr-un simplu click aici poți alege un scaun potrivit pentru copilul tău. 

4. Introduc mâncare prezentată ca fiind sănătoasă prea des în regimul alimentar.

A devenit o practică din ce în ce mai comună ca, nu doar adulții, ci și copiii, să fie hrăniți cu alimente considerate sănătoase, precum cele dietetice, slabe în grăsimi sau pornind de la diete bazate doar pe fructe și legume. Atunci când diversificarea poate fi introdusă în alimentația copilului, este indicat să faci apel la echilibru. În cantități moderate, toți nutrienții sunt de ajutor în procesul de creștere, inclusiv grăsimile. Acestea sprijină dezvoltarea creierului și buna funcționare a sistemului cardiac. Ceea ce trebuie să previi este consumul exagerat.

5. Le oferă copiilor prea des sucuri de fructe și smoothie-uri.

Chiar dacă acestea par soluții la îndemână, este bine ca ele să fie introduse în dieta copiilor în cantități foarte mici. Sucurile, indiferent dacă sunt din comerț sau proaspăt stoarse acasă, conțin o cantitate mare de glucide, fără a oferi și fibrele care se găsesc în pulpa fructului. De asemenea, pentru ca cel mic să aibă o bună relație cu mediul înconjurător și să atingă sațietatea, are nevoie să atingă și să mănânce fructele și legumele fără ca acestea să fie procesate la robot.

Așadar, nu repeta aceste greșeli comune printre obiceiurile tinerilor părinți, dacă vrei ca cel mic să aibă o alimentație sănătoasă.

Sursa foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.