TOP 6 intrebari si raspunsuri despre ITP pe care le au TOTI soferii din Romania

ITP-ul auto, sau Inspectia Tehnica Periodica, este o procedura obligatorie prin care automobilele sunt verificate din punct de vedere tehnic pentru a se stabili daca acestea pot fi puse in circulatie fara a afecta mediul inconjurator si fara a pune in pericol siguranta soferului ori pe cea a celorlalti participanti la trafic.

Iata cateva informatii importante despre ITP

Ce documente trebuie sa se prezinte la ITP?

Pe langa starea de functionare a autovehiculului, ca sofer, trebuie sa te asiguri ca ai la indemana documentele necesare ITP-ului auto. Astfel, trebuie sa detii certificatul de inmatriculare, o asigurare RCA valabila, cartea de identitate a autovehiculului, cartea proprie de identitate sau a persoanei care se prezinta cu autovehiculul la inspectie. De asemenea, in cazul in care autovehiculul este in leasing sau inregistrat pe o societate comerciala, poti prezenta copia cartii de identitate a autovehiculului cu stampila in original.

Cine trebuie sa se prezinte la ITP?

Prezenta detinatorului masinii la inspectie nu este obligatorie. Aceasta poate fi dusa de catre oricine, atat timp cat prezinta actele necesare ITP-ului auto.

Daca pierzi certificatul de inmatriculare al masinii trebuie sa te adresezi statiei unde ai facut verificarea ITP in ultimii 2 ani, iar aceasta este obligata sa-ti elibereze un duplicat, taxa fiind una modica.

Unde se face ITP-ul?

O verificare ITP auto in Romania se face la orice statie autorizata RAR, fie independenta, fie din cadrul unui service auto. De altfel, cele mai multe statii sau service-uri mentioneaza daca au autorizatia RAR. In acest fel, daca observi aceasta mentiune, te poti prezenta pentru ITP.

Side view portrait of two modern bearded mechanics looking under hood of car inspecting engine while working in car service and repair center, copy space

Ce se verifica la ITP?

Inainte de a se prezenta la inspectie, soferii trebuie sa se asigure ca masina este curata, mai ales caroseria, şasiul, ansamblurile, precum şi subansamblurile ce se vor verifica la ITP-ul auto. In plus, este obligatoriu ca anvelopele sa fie corespunzatoare anotimpului si in stare buna de functionare. Pentru a evita situatiile neplacute, este bine sa faci o inspectie totala a masini, pentru a te asigura ca nu sunt probleme tehnice de niciun fel. De exemplu, ambreiajul poate fi afectat de uzura, dar defectiunea sa fie in faza incipienta, deci insesizabila. Pentru a rezolva aceasta problema, vezi aici ce solutii sunt recomandate de catre specialisti, pentru a nu risca sa fii respins la ITP.

Cat costa un ITP?

Pretul unui ITP poate varia intre 100 si 180 de lei, in functie de statie. Toate statiile sunt obligate sa afiseze preturile serviciilor, astfel incat clientii sa vada cat costa un ITP auto.

In cazul in care ai fost respins la ITP, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa remediezi defectiunile constatate. De asemenea, costul pentru o noua verificare scade in cazul in care te prezinti la aceeasi statie ITP in cel mult 30 de zile. Este interzisa punerea in circulatie a automobilului dupa expirarea reviziei precedente. Prin urmare, este bine sa te prezinti la ITP cu cateva zile inainte ca revizia actuala sa expire.

Care este valabilitatea si cum faci verificarea unui ITP auto?

Valabilitatea unui ITP auto este de 2 ani, in cazul autoturismelor de uz personal sau comercial si 6 luni, in cazul in care autoturismul este folosit pentru taximetrie sau scoala de soferi. In acelasi timp, valabilitatea autoturismelor noi este de 2 ani.

Daca nu cunosti cu exactitate valabilitatea ITP-ului masinii tale, poti consulta rubrica „ITP valabil pana la data de…” inscrisa pe certificatul de inmatriculare al autovehiculului.

In concluzie, trebuie sa te asigurati in permanenta ca ITP-ul este valabil, deoarece legea interzice circulatia autoturismelor cu ITP-ul expirat si ca masina se afla in conditii optime de functionare pentru a putea obtine ITP-ul.

sursa foto: envato.com

One thought on “TOP 6 intrebari si raspunsuri despre ITP pe care le au TOTI soferii din Romania

  1. Eliminarea evacuarii finale la un ford mondeo mk3 diesel reprezinta un impediment in a trece ITP-ul (precizez ca sunetul evacuarii nu e mai pronuntat)?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.