Un antreprenor clujean este „Omul Anului 2014” în Business Magazin

Clujeanul Andrei Dunca (30 ani) a fost numit „Omul Anului 2014” în prestigioasa revistă Business Magazin, după ce a vândut compania LiveRail către Facebook în luna iulie a acestui an pentru o sumă cuprinsă între 400 și 500 de milioane de dolari.

andrei dunca

Business Magazin i-a acordat titlul „Omul Anului” lui Andrei Dunca deoarece acesta reprezintă valorile susţinute de revistă în cei zece ani de apariţie: este tânăr, este antreprenor, este determinat şi a realizat un produs spectaculos şi vizionar, apreciat pe plan internaţional. Are 30 de ani, face proiecte online de aproape 15 şi simte că este abia la început. Se declară pasionat de fizică şi de tehnologie.

Dunca este absolvent al Liceului de Informatică „Tiberiu Popoviciu” şi ulterior al Facultății de Calculatoare de la UTCN. Tânărul a început să lucreze încă din liceu, din clasa a zecea, când a început, împreună cu câţiva colegi, să aibă proiecte („destul de mici, pentru companii locale, site-uri construite pentru 100 de euro”). Echipa încropită în liceu nu s-a dovedit suficient de serioasă şi nu au progresat foarte mult. La sfârşitul liceului a început să lucreze din ce în ce mai mult cu Sergiu Biriş, fondatorul Trilulilu și Zonga, (pe care îl cunoştea dinainte de liceu, pentru că jucau baschet împreună) – „Sergiu făcea partea de design şi eu partea de programare, am început să avem proiecte mai mari şi, în premieră pentru noi, pentru clienţi internaţionali, deşi toată echipa eram doar noi doi, lucrând fiecare de acasă”.

Prin 2004-2005, fluxul de proiecte al celor doi a început să devină mai serios şi au început să lucreze din primul lor birou. În 2006, după nenumărate site-uri construite pentru clienţi, s-au hotărât să construiască unul al lor şi să aibă şi un alt fel de business – aşa s-a născut Trilulilu, prima platformă românească de video sharing, în ianuarie 2007. Tot atunci l-au cunoscut pe Mark Trefgarne (cel care va deveni CEO-ul LiveRail), care făcea la Londra consultanţă şi construcţie de site-uri pentru companii britanice.

În momentul achiziţiei de către Facebook, echipa LiveRail era de aproximativ 170 de persoane, distribuite în birourile din San Francisco, New York, Londra şi Cluj (în jur de 70 de persoane). Valoarea tranzacţiei din iulie 2014 nu a fost confirmată (nici infirmată) de cele două părţi, iar estimarea de 400-500 de milioane de dolari a fost făcută de surse ale portalului TechCrunch. Andrei Dunca spune că nu poate comenta nici preţul, nici pachetele de acţiuni ale fiecărui acţionar în momentul vânzării. Vânzarea i-a făcut însă pe fondatori milionari, chiar dacă procentele deţinute ar fi de un singur digit.

Interviul cu Andrei Dunca poate fi citit în întregime AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.