Wizz Air este obligată să reangajeze oamenii dați afară din cauza salariilor prea mari

Compania low-cost Wizz Air este obligată de către instanțele din Cluj-Napoca, București și Sibiu să reangajeze patru piloți și 10 însoțitori de zbor, concediați în perioada pandemiei, conform Asociației Flight Personnel Union (FPU) România. 

Piloții și însoțitorii reangajați vor putea acum să revină la sarcinile lor de zbor. Totuși, decizia instanței nu este definitivă și poate fi atacată în apel de Wizz Air. FPU a relatat că operatorul a concediat piloții și însoțitorii de zbor din România, în 14 aprilie 2020, însă concedierile au fost contestate de asociație. Wizz a anunțat că piloții și însoțitorii de zbor au fost disponibilizați din cauza pandemiei, însă FPU România și personalul destituit au considerat concedierea ilegală, acuzând compania nu a respectat legislația muncii.

Soluția primită confirmă faptul că Wizz Air s-a folosit de pandemie pentru a scăpa de piloții și însoțitorii de zbor cu experiență, cu o salarizare mai mare, și i-a înlocuit cu forță de muncă mai ieftină. Este timpul ca Wizz Air să cugete atent asupra modului în care își tratează angajații. Dorim să profităm de această ocazie pentru a invita toți piloții și însoțitorii de zbor Wizz Air să ni se alăture și să lupte activ pentru condiții de muncă decente”, a declarat Mircea Constantin, președintele FPU România.

Organizația a relatat că Tribunalul București a consemnat că demiterea nu s-a bazat pe motive reale și serioase, deoarece compania aeriană nu a reușit să demonstreze că avea dificultăți financiare majore. Instanța a arătat că Wizz Air a angajat, după concediere, nouă piloți noi pentru același post desființat în urmă cu două luni și jumătate.

Wizz a concediat 1.000 de angajați (19%) din totalul forței sale de muncă în aprilie 2020, când a început pandemia, însă a continuat să se extindă cu 15 baze noi, adăugând cel puțin 10 avioane noi și ducând o campanie masivă de recrutare.

„Suntem deosebit de preocupați de modul în care marile companii internaționale ignoră drepturile lucrătorilor și chiar legislația locală din Europa de Est. FPU România va continua lupta pentru a se asigura că lucrătorii din aviație sunt tratați cu respect, astfel încât condițiile de muncă decente să devină o normă și aici”, spune Mircea Constantin. Acesta a lucrat pentru Wizz ca instructor al echipajului de cabină până în aprilie 2020, fiind unul dintre cei însoțitorii de zbor reintegrați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.