Aproximativ 5000 de părinți clujeni au apelat serviciul ALOPEDI în primul semestru din 2021

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2021 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de aproximativ 5.000 de părinți. Totodată, se remarcă o creștere a numărului de apeluri telefonice începând cu luna mai a.c.

Comparativ cu luna ianuarie, când ALOPEDI 0364-917 a fost apelat de 479 de părinți, numărul acestora a crescut la 1.080 în mai și 1.222 în luna iunie.

Cca. 72% dintre apeluri s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu a copilului bolnav, nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală.

De asemenea, în cazul a 10% dintre copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel.

În ceea ce privește motivele pentru care părinții au solicitat sfatul medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav, problemele respiratorii au fost cauza a 38% dintre apeluri iar 21% au avut ca principal motiv de apelare problemele digestive.

Majoritatea apelurilor din primele șase luni ale acestui an au provenit din județul Cluj iar 40% din alte județe. Un sfert dintre apelurile din afara județului Cluj au fost din București, județele Ilfov, Satu Mare și Constanța fiind pe următoarele trei locuri.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.