Cele mai emblematice mărci şi branduri din România, aduse la Cluj-Napoca în expoziţia „Made in RO – 100 ani de branding românesc”, la Casino!

După succesul înregistrat în Bucuresti, va avea loc, în perioada 9-14 noiembrie 2018, derularea proiectului itinerant „Made In RO: 100 ani de branding românesc”, în Cluj-Napoca, la Centrul de Cultură Urbană Casino, prin care ne dorim să aducem în premieră în peisajul cultural o pagină neobișnuită din istoria intimă a țării, aceea a brandurilor și mărcilor naționale emblematice sau mai puțin cunoscute. Unele dintre aceste branduri au evoluat pe parcursul unui secol de existenţă, altele au dispărut în negura vremurilor.

Publicitatea reprezintă o parte a istoriei României, reclama sau „sufletul comerţului”, cum mai este denumită, ne prezintă o altă faţetă și oferă o radiografie onestă a societății și a modului în care evenimentele marcante ale timpurilor au influențat consumul și redimensionarea brandurilor în peste 100 de ani. Expoziția principală de artă publicitară va fi secondată de o conferință despre brandingul de oraș și felul în care Clujul și-a construit și consolidat imaginea din prezent. Intrarea este liberă în cadrul evenimentului.

Ambiția proiectului este să surprindă un fir istoric al mărcilor autohtone printr-o retrospectivă ilustrată a publicității românești cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă, machete, produse diverse, care pot povesti despre evoluția bunurilor de larg consum, dar și uzanța cumpărăturilor oamenilor din țară pe parcursul mai multor decenii, despre inovațiile tehnice și industriale, despre schimbările de stil și modă, de mentalități, despre apariția și dezvoltarea industriilor creative în România, dar pot fi mai ales urme antropologice pentru imaginea societății în diverse momente ale sale.

Activitățile principale din cadrul proiectului:

  • Expoziția itinerantă va avea loc la CASINO- Centrul de Cultură Urbană Cluj-Napoca în intervalul orar 13.00-20.00, după ordinea cronologică a apariției brandurilor și a reclamelor: (1) perioada antebelică și anul 1918 – Primul Război Mondial, (2) perioada interbelică, (3) Al Doilea Război Mondial și perioada postbelică (4) comunismul, care coincide cu apariția celor mai populare branduri românești produse în masă, (5) După ‘89 și reînceputurile publicității românești, branduri autohtone care au reuşit să se reinventeze şi să supravieţuiască în capitalism.  
  • Conferința
  •           The Cluj Story: lecții de branding sau despre cum se construiește credibil brandul unui oraș

Locație: Casino-Centrul de Cultură Urbană Cluj-Napoca, 12 noiembrie, ora 17.00

Subiect: Poveștile de succes ale diferitelor grupuri de inițiativa locală din Cluj-Napoca, care au reușit, prin diverse acțiuni, proiecte și campanii publice și private să transforme orașul într-un brand la nivel local, dar și național, într-un pol regional de dezvoltare, făcându-l mai atractiv pentru turism și investiții private, dar și pentru locuitori.

Invitați: reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul academic și universitar

ModeratorViorel Nistor, jurnalist, lector Departamentul Jurnalism al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca

Dan Clinci, arhitect și Președinte Urbannect, inițiator al proiectului „Orașul Acasă”

Norbert Petrovici, sociolog, conferențiar universitar la Facultatea de Sociologie și Asistență socială din cadrul Universității „Babeș-Bolyai|

Stelian Brad, Președinte Cluj IT Cluster, Prof. dr. ing. în cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca

Sumar de branduri reprezentate: Mociornița, Bragadiru, Rhein și Azuga, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, magazinul de pălării al lui Costescu, de ciorapi și tricotaje la Solovici, de jucării al lui Lindenberg, Mott & Fils, motoretele Victoria, Carpați sau Mobra, apoi Guban, ciorapi Adesgo, Timișoreana, Borsec, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și a Oficiului Național de Turism, ceasornicăria lui Hodor și Makove, țigaretele Carpați, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., Cooperativa Meșteșugarul-Mediaș, radiatorul Electrogaz, fabrica de telefoane Standard, oțetul Podgoreanu, PECO, CI-CO, vopseaua de păr Cromoplatin, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica Mirela și ROM, mașinăriile de gătit Aragaz sau Carpați 1, Dero, ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Nufărul, ceasul Optimef, Pegas, Farmec, Zarea, Supco, televizoarele Miraj, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi Connex, care a marcat cumva începutul capitalismului.

Proiectul este spiritul regăsit sau descoperit al unei perioade anume și o oportunitate de documentare și delectare pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, oameni de comunicare, dar și pentru publicul larg.

Deschiderea oficială va avea loc în data de 9 noiembrie, începând cu ora 19.00, la CASINO- Centrul de Cultură Urbană, debutând cu un concert live al proiectului muzical Les Nuages. Intrarea este liberă la toate activitățile din cadrul proiectului. Mai multe informații interesante pe: https://world-experience.ro/category/made-in-ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.