Cronică de film – „Câini” – un film neasteptat de bun si captivant! Dragos Bucur, Gheorghe Visu si Vlad Ivanov, roluri de exceptie! FOTO/VIDEO

Filmul care a reuşit anul acesta să impresioneze criticii de film la Festivalul Internaţional de film de la Cannes, obtinand premiul FIPRESCI, pelicula „Câini”, debutul în lungmetraj a lui Bogdan Mirică, a avut premiera nationala miercuri, 1 iunie, la Cinema Victoria din Cluj-Napoca, în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), într-o sală arhiplină.

Gheorghe Visu si Dragos Bucur

„Câini” este singurul film românesc din competiţia oficială TIFF 2016, iar premiul de la Cannes i-a adus un plus de recunoaştere în rândul publicului festivalier cinefil.

Filmul spune povestea lui Roman (Dragoş Bucur), un tânăr bucureştean care a moştenit un teren intr-o localitate pustie din zona Dobrogei de 550 ha de la bunicul său, nea’ Alecu, un om respectat si foarte cunoscut in sat, dar pe care vrea să îl vândă unui om de afaceri. Roman descoperă anumite lucruri din trecutul batranului şi implicarea sa într-un grup de traficanţi care fac aproape imposibilă vânzarea pământului, teren care e folosit pentru întâlnirile nocturne, în miez de noapte, ale traficanţilor.

Samir, liderul grupului, un rol jucat excelent de actorul Vlad Ivanov, este cel care încearcă să-l convingă pe Roman să nu vândă terenul, lăsându-i să se înţeleagă că acel teren este foarte important pentru desfăşurarea afacerii, având conexiune la Dunăre şi la graniţă. Samir este un interlop care nu simte nicio remuscare in a ucide cu sange rece pe toti cei care i se impotrivesc sau il tradeaza, dovada ca isi omoara cu bestialitate, folosind un simplu ciocan, unul dintre angajatii sai loiali despre care a descoperit intamplator ca este omul de legatura al politiei in organizatia sa.

Şeful de post din micuţa localitate, un rol jucat de Gheorghe Visu, este un bătrân care are zilele numărate, acesta suferind de cancer, iar în ultimele clipe ale vieţii hotărăşte să facă dreptate şi sa isi faca meseria de politist, alegand sa il omoare pe Samir, după ce ani la rândul nu a reusit sa il prinda cu nimic sau sa ii dovedeasca cu probe ilegalităţile.

Un final neaşteptat, dar foarte bun, care te lasă cu câteva semne de întrebare. Este un film usor sadic, cu replici haioase care au starnit cateva rasete in sala de cinema, dar foarte captivant si intrigant, care reuseste sa te tina cu sufletul la gura pana la final.

Decorul western al filmului este dat de zona arida a Dobrogei, unde a fost turnat, iar daca il vezi iti dai seama dupa felul cum este realizat de ce a reusit sa impresioneze criticii de film la Cannes si sa primeasca premiul FIPRESCI.

bogdan mirica
Regizorul Bogdan Mirica

mirica bogdan regizor

DSCN9154

Tanarul regizor Bogdan Mirica, cel care a mai castigat la TIFF in 2011 premiul pentru cel mai bun scenariu de scurtmetraj cu Bora-Bora si este co-regizor al serialului Umbre, a explicat care a fost sursa de inspiratie a acestui film. „Este un film care exprima o emotie, un sentiment pe care l-am trait cand eram copil si am vazut pe viu asemenea lucruri cand mergeam la tara la bunici”, a spus regizorul.

Despre cel mai dificil moment de la filmari, regizorul a declarat ca „noaptea ne-a fost cel mai greu sa filmam”.

Va recomandam o inregistrare video de la Q&A-ul cu Bogdan Mirica, dupa proiectia in premiera nationala de la TIFF 2016

Joi, 2 iunie, de la ora 17.00, echipa filmului Câini se va întâlni cu publicul la TIFF Lounge (Piața Unirii), întâlnire la care vor fi prezenți regizorul Bogdan Mirica, dar și actorii Vlad Ivanov, Gheorghe Visu și Raluca Aprodu.

„Caini” va mai avea parte de o proiecție vineri, 3 iunie, ora 19.00, la Cinema Florin Piersic, dar si aceasta va fi sold-out, la fel ca cea de aseara